Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Práce s reflexí (PG_ZKUPP8)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG_ZKUPP8 - Práce s reflexí, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je zprostředkovat studentům základní teoretické znalosti a především pak dovednosti ve vedení skupinových reflektivních sezení. V první fázi kurzu budou studenti seznámeni se základními teoretickými a metodickými koncepty facilitace skupinových sezení, které budou mít možnost následně sledovat v praktických ukázkách a příkladech „dobré praxe“. V dalším průběhu kurzu si studenti v bezpečném prostředí uzavřené skupiny a pod přímou supervizí sami vyzkouší vedení reflektivního sezení a obdrží k němu zpětnou vazbu.Na konci kurzu tak budou studenti:• Mít základní znalosti o zákonitostech procesu vedení skupinových reflektivních sezení• Osvojí si základní dovednosti vedení skupinových reflektivních sezení• Budou umět lépe sledovat, facilitovat a vyhodnocovat vlastní činnost v této oblasti• Budou mít přímou zkušenost s facilitací reflektivního procesu• Budou umět lépe poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu druhým lidem

Osnova

Studentům budou zprostředkovány základní znalosti o procesu reflexe probíhající v rámci skupinových sezení. Budou jim představeny různé koncepty reflektivního procesu a jejich teoretická východiska. Studenti se v rámci předmětu seznámí s tématy jako je typologie reflexe, základní strategie pro vedení reflexí, vhodný typ reflexe vzhledem k cíli, subjektivní a objektivní meze reflexe a podobně. Klíčovou částí předmětu budou nácviky vedení skupinových reflektivních sezení.

Literatura

Fostering critical reflection in adulthood :a guide to transformative and emancipatory learning. ISBN 1555422071. infoReflection :turning experience into learning. ISBN 0850388643. infoTHOMPSON, Sue. The critically reflective practitioner. Edited by Neil Thompson. New York: Palgrave Macmillan, 2008. xi, 183 p. ISBN 978-0-230-57318-5. infoCílená zpětná vazba :metody pro vedoucí skupin a učitele. Edited by Eva Reitmayerová, Illustrated by Věra Broumová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 173 s. ISBN 978-80-7367-317-8. infoBEDNAŘÍK, Aleš. Facilitace :jak vést skupinová setkání. Translated by Jindřiška Bláhová. Vyd. 1. Kladno: AISIS, 2007. 143 :s. ISBN 9788090407107. infoSCHÖN, Donald A. The reflective practitioner :how professionals think in action. Repr. Aldershot: Ashgate, 2003. x, 374 s. ISBN 1-85742-319-4. info

Požadavky

TYP_STUDIA ( C )&& SEMESTR ( 3 )&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jan Kolář, Ph.D.doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.Mgr. Klára ZáleskáMgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.