Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Současná pojetí zkušenostně reflektivního učení (PG_ZRUB3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG_ZRUB3 - Současná pojetí zkušenostně reflektivního učení, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu ukázat studentům co možná nejrozmanitější podoby zkušenostně reflektivního učení v dnešním světě, poukázat především na rozmanitost a ideový základ, který je aplikovatelný v nejrůznějších souvislostech. Studentům budou postupně představováni rozliční odborníci z praxe, kteří jim budou prezentovat svoje pojetí zkušenostně reflektivního učení (osobnostně sociální výchova, dramatická výchova, zážitková pedagogika apod.).

Osnova

• Vzdělávací potenciál LARPů (přednášející: J. Pouchlá)• Dialogické jednání s vnitřním partnerem (přednášející: S. Suda)• Osobnostně sociální výchova ve škole – historie, současnost, perspektivy (přednášející: J. Valenta)• Zkušenostní učení v přírodě – vybrané zahraniční přístupy (přednášející: J. Neuman)• Možnosti využití zkušenostně reflektivního učení v environmentální výchově (přednášející: A. Máchal)• Projekt CzechKid jako zkušenostně reflektivní alternativa realizace multikulturní výchovy (přednášející: D. Moree)• Storytelling a možnosti jeho uplatnění ve zkušenostně reflektivním učení (přednášející: M. Hak)

Literatura

DOHNALOVÁ, Šárka . NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills. 2009. URL infoBUNTING, Camille J. Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign: Human Kinetics, 2006. xii, 243 s. ISBN 0-7360-5502-9. infoVALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006. 226 s. ISBN 80-239-4908-X. infoGILBERTSON, Ken. Outdoor education :methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006. ix, 214 s. ISBN 0-7360-4709-3. infoKŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem :aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005. 132 s. ISBN 80-239-4669-2. infoCASSADY, Marsh. Creating stories for storytelling. San José: Resource Publications, 1991. viii, 157. ISBN 0-89390-205-5. info

Požadavky

! PG_ZKUPP3 Pojetí ZRU && ! PG_ZRU3 Pojetí ZRU Kurz se snaží studentům nabídnout různé podoby zkušenostně reflektivního učení u nás i ve světě a má posloužit hlavně jako inspirace pro studenty, kteří mohou poznatky z kurzu aplikovat přímo v učebním procesu. Kurz je koncipován jako vhodný doplněk teoretického kurzu Teorie zkušenostně reflektivního učení.

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.Mgr. Klára ZáleskáMgA. Martin HakIng. Aleš Máchaldoc. PhDr. Josef Valenta, CSc.Mgr. Klára Záleská