Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení (PG_ZRUB5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG_ZRUB5 - Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty pomáhajících profesí s principy a zásadami dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení tak, aby je byli schopni využívat v rámci jejich budoucí pracovní činnosti. Na základě vlastní zkušenosti si studenti osvojí způsoby, jak efektivně sestavovat smysluplný program s osobnostně rozvojovým potenciálem, za využití platformy zkušenostně reflektivního učení. Kurz je orientován na specifické potřeby budoucích speciálních pedagogů, psychologů, sociálních pracovníků, andragogů a jiných pomáhajících profesí. Studenti se během kurzu naučí pracovat s dramaturgickými cíli, zpracovávat scénář či vymezovat téma osobnostně rozvojových programů. Předmět je synergicky provázán se stejnojmenným kurzem, který je realizován pro stávající a budoucí učitele. Umožňuje tak rozšířit povědomí o aplikovatelnosti dramaturgie také v kontextu pedagogické reality, ve které se mohou studenti pomáhajících profesí v budoucnu uplatnit. Teoretické části kurzu obsahují identický společný základ pro obě cílové skupiny, přičemž obsah předmětu je následně zacílen na potřeby studentů pomáhajících profesí, tedy zejména na oblasti sociální práce a péče, poradenství, vzdělávání a psychoterapie. Lektor odborně ukotvený v těchto oblastech zadává specifické úkoly, na jejichž řešení vždy spolupracují studenti stejného profesního zaměření ve skupinkách. Vedle přímé výuky jsou tyto oblasti zohledňovány také v elektronických a tištěných studijních oporách.Na konci kurzu dramaturgie student:• porozumí a osvojí si základní dramaturgické pojmy, principy a zásady využitelné při realizaci osobnostně rozvojových programů pro různé skupiny klientů (např. oblast sociální práce či poradenská činnost)• při tvorbě dramaturgického programu si vyzkouší spolupráci se svými spolužáky a dokáže do budoucna zohledňovat specifické nároky na týmovou práci (způsob komunikace, týmové role aj.)• naučí se vymezovat téma zkušenostně reflektivního kurzu a formulovat dramaturgické cíle• bude schopen vybrat a smysluplně komponovat dílčí aktivity programu podle dopředu definovaných cílů, s ohledem na parametry a specifika cílové skupiny a další relevantní kritéria

Osnova

Smysl a funkce dramaturgie1. 11. 2013, 12:30—15:40, J. Haková (učebna M21)Teoretická dramaturgie15. 11. 2013, 12:30—15:40, J. Haková (učebna M21)Praktická dramaturgie29. 11. 2013, 12:30—15:40, J. Haková (učebna M21)Dramaturgické uvažování v praxi (Workshop ZRU + 1. část ZRUB)13. 12. 2013, 9:00—12:00, J. Haková (učebna ACOR)Dramaturgické uvažování v praxi (Workshop ZKUPP + 2. část ZRUB)13. 12. 2013, 13:00—16:00, J. Haková (učebna ACOR)Tvorba dramaturgické koncepce (Workshop ZRU + 1. část ZRUB)10. 1. 2014, 12:00—18:00, J. Haková (učebna ACOR)Prezentace dramaturgické koncepce (ZRU + 1. část ZRUB)11. 1. 2014, 9:00—12:00, J. Haková (učebna ACOR)Tvorba dramaturgické koncepce (Workshop ZKUPP + 2. část ZRUB)11. 1. 2014, 13:00—19:00, J. Haková (učebna ACOR)Prezentace dramaturgické koncepce (ZKUPP + 2. část ZRUB)12. 1. 2014, 9:00—12:00, J. Haková (učebna ACOR)Praktická dramaturgie na akci zkušenostně reflektivního učení/Teoretická dramaturgie po akci zkušenostně reflektivního učení17. 1. 2014, 10:00—11:30, J. Haková (učebna M21)Příklady akcí zkušenostně reflektivního učení17. 1. 2014, 12:30—15:30, J. Haková (učebna M21)

Literatura

BOWLES, Hugo. Storytelling and drama: exploring narrative episodes in plays. Philadelphia: John Benjamins Pub. Co., 2010, ix, 216 p.Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. Edited by David Jan Novotný. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 234 s. ISBN 978-80-246-1306.• BOUD, David, Rosemary KEOGH a David WALKER. Reflection: turning experience into learning. 1st pub. London: Kogan Page, 1985, 170 s. ISBN 0850388643.SVOZILOVÁ, Petra. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5.FRANC, Daniel, Daniela ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.Učení zážitkem a hrou :praktická příručka instruktora. Edited by Daniel Franc - Daniela Zounková - Andy Martin. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9. infoHOŘÍNEK, Zdeněk. Úvod do praktické dramaturgie [Hořínek, 1980]. 1. vyd. V Praze: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1980. 89 s. info

Požadavky

! PG_ZRU10 Dramaturgie programů ZRU && ! PG_ZKUPP10 Dramaturgie programů ZRU

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.Mgr. Klára ZáleskáMgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.