Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Informační a komunikační technologie ve vzdělávání II (PG22B38)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG22B38 - Informační a komunikační technologie ve vzdělávání II, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět se zaměřuje primárně na internet, který díky svým rozličným službám nachází stále větší využití ve školách různých typů, ale i ve vzdělávání mimoškolním včetně celoživotního učení. V rámci semináře se proto zkoumají meze a možnosti využití internetu (webové stránky, e-mail, wiki, podcast, weblog, sociální sítě aj.) ve vzdělávání, v práci učitelů, ředitelů škol, stranou pozornosti nezůstávají ani otázky využití internetu v oblasti sociální pedagogiky a poradenství. Stěžejní část semináře se věnuje využití internetu ve vzdělávání a to jak v rovině teoretické, tak v rovině konkrétních projektů, v rámci nichž studenti na základě svých teoretických znalostí vyhledávají vzdělávací projekty (weby, programy apod.) na internetu a navrhují jejich možná využití v různých formách vyučování a učení. Seminární projekty pak mají charakter menších výzkumných projektů, které mají za cíl odhalit či identifikovat – možné – role internetu v různých formách vzdělávání nebo také to, jak může pomoci internet různým aktérům vzdělávání.Na konci tohoto kurzu by měli mít studenti přehled o obecných otázkách implementace internetu a jeho služeb do vzdělávání a možnostech zkoumání dané problematiky. Účastníci kurzu budou využívat nejen svoje znalosti a dovednosti v práci s počítačem, internetem apod., ale především svoje znalosti načerpané ze studijních materiálů, z obecné didaktiky a z rozličných pedagogických disciplín.

Osnova

Web 2.0 či internet II. generace – fenomén budoucnosti?Výukové technologie současnosti nebo budoucnosti? Podcasting, webquest, wikipedia, blog a další nástroje. Teorie, nástroje, technologie z pohledu uživatelů a možnosti pro vzděláváníVíceuživatelské virtuální prostředí (Multi User Virtual Environment) a jeho využití ve vzdělávání.Analýza webových stránek středních a základních škol.České školské portály.Analýza evropských projektů určených pro základní a střední školy (účel, financování, formy spolupráce, výsledky, význam pro školy aj.) založených na internetu.Internet v sociální pedagogice a poradenství.Webové projekty zaměřené na pedagogiku (pedagogický výzkum) u nás a ve světě.Internet (a síťové služby) ve vzdělávání dospělých.Přístupnost internetu různým skupinám hendikepovaných lidí (standardy W3C, WAI) + weby pro tyto skupiny lidí.

Literatura

povinná literaturaZOUNEK, Jiří . E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 161 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-5123-2. infoZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ . Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009. 172 s. ISBN 978-80-7315-187-4. infoneurčenoHow the Internet works (Orig.) : Jak pracuje Internet. infoŠVAŘÍČEK, Roman a Jiří ZOUNEK . E-learning ve vysokoškolské výuce pohledem empirického výzkumu. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U13, Brno: Masarykova univerzita, 2008, roč. 13, č. 1, s. 101-126. ISSN 1211-6971. Fulltext infoŠEĎOVÁ, Klára a Jiří ZOUNEK . Jak pracují dnešní učitelé s ICT? Učitelské listy, Praha: Agentura Strom, 2007, roč. 15, č. 3, s. 2-4. ISSN 1210-6313. infoŠVAŘÍČEK, Roman a Jiří ZOUNEK . Přesvědčení učitele jako klíčový faktor e-learningu. Kvalitativní výzkum vysokoškolské e-learningové výuky. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2007. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. s. 454-460, 7 s. ISBN 978-80-7041-573-3. infoZOUNEK, Jiří . E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu. Pedagogika, Praha: PedF UK, 2006, LVI, č. 4, s. 335-347. ISSN 0031-3815. infoZOUNEK, Jiří . E-learning z druhé strany: pohled studentů. In SCO 2005. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. s. 223-228, 6 s. ISBN 80-210-3699-0. infoRENDA, Miroslav. Český Internet a MS Internet Explorer 5 :podrobný průvodce začínajícího uživatele. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999. 260 s. ISBN 80-7169-846-6. infoRENDA, Miroslav. Český Internet Explorer 5. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. 125 s. ISBN 80-7169-845-8. infoHLAVENKA, Jiří. Dělejte byznys na Internetu :jak využít Internet k prospěchu firmy i jednotlivce. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1999. ix, 205 s. ISBN 80-7226-182-7. infoSMEJKAL, Vladimír. Internet @ §§§. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999. 166 s. ISBN 80-7169-765-6. infoPŘÍHODA, Petr a Jiří ZACPAL. Internet pro začátečníky. 2. vyd. Olomouc: Rubico, 1999. 193 s. : i. ISBN 80-85389-17-2. infoTURZIK, Igor. Bezpečnost v síti Internet, realita a trendy. Brno, 1998. 49 s. infoKASTNER, Aleš. Internet a intranet v prostředí Windows NT. [Praha]: GComp, 1998. 400 s. ISBN 80-85649-69-1. infoROSENOER, Jonathan. Cyberlaw :the law of the Internet. New York: Springer, 1997. xiv, 362 s. ISBN 0-387-94832-5. infoKUBICA, Jan. Internet :efektivně. 1. vyd. Brno: CCB, 1997. 188 s. ISBN 80-85825-20-1. infoInternet :[potřebné informace v kostce]. Vyd. 1. Praha: Ikar, 1997. 72 s. ISBN 80-7202-197-4. infoVOJÁČEK, Josef . Internet ve vzdělávání. In Medacta 97. Nitra, SR: Ústav didaktickej technológie, 1997. s. 1126-1129. Zborník. ISBN 80-967339-9-0. infoBRÁZA, Jiří. Internet.cz :jak hledat a najít. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997. 125 s. ISBN 80-7169-515-7. infoŘÍHA, Petr. Internet :anglicko-český výkladový slovník. Ostrava: Montanex, 1996. 110 s. ISBN 80-85780-75-5. infoInternet :první kroky českého uživatele. Edited by Jiří Kosek - Veronika Janíková. 1. vyd. Praha: Grada, 1996. 125 s. ISBN 80-7169-421-5. info

Požadavky

PG12A20 Dějiny ped. a vzdělávání

Garant

prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Vyučující

doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.Mgr. Bc. Libor JuhaňákMgr. Hana StaudkováIng. Lucie Klimentová