Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Neurovědy ve výchově a vzdělávání (PG51B74)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG51B74 - Neurovědy ve výchově a vzdělávání, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními poznatky neurověd, které mají uplatnění v procesech učení a vzdělávání.- Student se seznámí se základními pojmy v oblasti neurověd.- Student bude mít přehled o aplikaci vybraných poznatků z neurověd do oblasti vzdělávání.- Student se seznámí s důležitými výzkumy v oblasti neurověd aplikovaných do vzdělávání.

Osnova

0. neurovědy, kognitivní věda a příbuzné obory1. Základní pojmy neurověd2. Aplikace do pedagogiky3. Proces učení a paměti z pohledu neurověd4. Vizuální paměť5. Naladění, vztahová vazba v procesu výchovy a vzdělávání6. Vypravěčství a neurověda7. Vtělená mysl a učení8. Všímavost (mindfulness) a učení

Literatura

Cozolino, L. (c2013). The social neuroscience of education: optimizing attachment and learning in the classroom. (1st ed., xxvii, 409 s.) New York: W.W. Norton & Company.Hanna, R., & Maiese, M. (2009). Embodied minds in action. Oxford: Oxford University Press.Rudy, J. (c2008). The neurobiology of learning and memory. (xvii, 380 s.) Sunderland, Mass.: Sinauer Associates, Inc. Publishers.Siegel, D. (2012). The developing mind: how relationships and the brain interact to shape who we are. New York: Guilford Press.COZOLINO, Louis J. The neuroscience of psychotherapy :healing the social brain. 2nd ed. New York: W.W. Norton & Co., 2010. xiv, 459 p. ISBN 9780393706420. info

Požadavky

Dobrá čtenářská znalost angličtiny.

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.