Předmět Neurovědy ve výchově a vzdělávání (PG51B74)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG51B74 - Neurovědy ve výchově a vzdělávání, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními poznatky neurověd, které mají uplatnění v procesech učení a vzdělávání.- Student se seznámí se základními pojmy v oblasti neurověd.- Student bude mít přehled o aplikaci vybraných poznatků z neurověd do oblasti vzdělávání.- Student se seznámí s důležitými výzkumy v oblasti neurověd aplikovaných do vzdělávání.
Osnova
0. neurovědy, kognitivní věda a příbuzné obory1. Základní pojmy neurověd2. Aplikace do pedagogiky3. Proces učení a paměti z pohledu neurověd4. Vizuální paměť5. Naladění, vztahová vazba v procesu výchovy a vzdělávání6. Vypravěčství a neurověda7. Vtělená mysl a učení8. Všímavost (mindfulness) a učení
Literatura
Cozolino, L. (c2013). The social neuroscience of education: optimizing attachment and learning in the classroom. (1st ed., xxvii, 409 s.) New York: W.W. Norton & Company.Hanna, R., & Maiese, M. (2009). Embodied minds in action. Oxford: Oxford University Press.Rudy, J. (c2008). The neurobiology of learning and memory. (xvii, 380 s.) Sunderland, Mass.: Sinauer Associates, Inc. Publishers.Siegel, D. (2012). The developing mind: how relationships and the brain interact to shape who we are. New York: Guilford Press.COZOLINO, Louis J. The neuroscience of psychotherapy :healing the social brain. 2nd ed. New York: W.W. Norton & Co., 2010. xiv, 459 p. ISBN 9780393706420. info
Požadavky
Dobrá čtenářská znalost angličtiny.
Garant
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.