Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika (PGK21A30)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PGK21A30 - Didaktika, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Kurz didaktiky zachycuje vývoj této disciplíny v průběhu 20. století a současně mapuje základní modely vyučování. Další část kurzu je věnována teoriím učení, které jsou jedním z východisek pro koncipování i průběh vzdělávání a vyučování (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). Poslední část kurzu je zaměřena na projektování školních vzdělávacích programů, které vychází z platných dokumentů v ČR a současně je ukotveno v systémové teorii vzdělávání nebo v tzv. komunikativní didaktice.

Osnova

1. Proudy didaktického myšlení od konce 18. století do roku 19902. Současná kurikulární reforma3. Systémová teorie vzdělávání a model systémového vyučování4. Konstruktivistická teorie učení a konstruktivistický model výuky5. Teorie sociálního učení a jejich využití ve výuce6. Kompetence ve vzdělávání7. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů8. Kurikulum a vzdělávací obsah9. Projektování vzdělávacího obsahu (učiva) v rámci školních vzdělávacích programů10. Vzdělávací výsledky a jejich měření

Literatura

Contemporary theories of learning :learning theorists-- in their own words. Edited by Knud Illeris. 1st pub. London: Routledge, 2009. viii,235 s. ISBN 978-0-415-47344-6. infoMAŇÁK, Josef, Tomáš JANÍK a Vlastimil ŠVEC. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751. infoObecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7. infoKALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X. infoPASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 416 s. ISBN 80-7178-127-4. infoBERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216-5. infoPRŮCHA, Jan. Učebnice:teorie a analýzy edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4. info

Požadavky

PGK12A23 Pedagogické teorie Předpokladem zápisu do kurzu je absolvování kurzu Pedagogické teorie.

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.