Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Inovace v české škole (PGK51B82)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PGK51B82 - Inovace v české škole, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

V kurzu jsou diskutovány inovativní proudy v českém školství po roce 1989 v kontextu vývoje právního, politického a společenského rámce změn. Jsou diskutovány rozmanité koncepce rozvoje českého školství i činnost neziskových organizací a aktivity na úrovni jednotlivých škol. Zvláštní pozornost je věnována procesům změny na úrovni práce školy a učitele. Prezentována je teorie změny a inovací.Studenti jsou po absolvování kurzu schopni:porozumět a vysvětlit postatu inovativních procesů ve školství a vzdělávání;interpretovat úspěšné a neúspěšné inovativní a reformní pokusy;navrhovat intervence do školské a vzdělávací reality podporující zavádění a šíření inovací.

Osnova

Inovace a inovační procesy a jejich podstata.Inovace ve vzdělávání a reforma školské soustavy po r. 1989. Společenský kontext reformy.Inovace a rozvoj a kvalita školy. Koncepty "school improvement", "school development" a "učící se škola". Klíčové oblasti chodu školy a změna a inovace v nich.Inovace v práci učitele. Osobnostní, pedagogicko-metodická a kulturní rovina inovace.Podpora inovační procesů.Inovativní hnutí a působení neziskového sektoru v oblasti vzdělávání.

Literatura

Bílá kniha : národní program rozvoje vzdělávání v České republice (Variant.) : Národní program rozvoje vzdělávání v České republice : Bílá kniha. infočasopisy Učitelské listy, Moderní vyučováníRÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2003. 281 s. ISBN 80-86642-17-8. infoKREJČOVÁ, Věra a Jana KARGEROVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 228 s. ISBN 80-7178-695-0. infoPRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 139 s. ISBN 80-7178-584-9. infoČeské vzdělání a Evropa :strategie rozvoje lidských zdrojů v České republice při vstupu do Evropské unie : Program Phare, projekt č. CZ 9405-01-03-01. Edited by Ladislav Černych. Praha: Sdružení pro vzdělávací politiku, 1999. 88 s. ISBN 80-211-0312-4. infoProgram podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. infoRÝDL, Karel. Sebehodnocení školy :jak hodnotit kvalitu školy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1998. 71 s. ISBN 80-86106-04-7. infoBERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216-5. infoKASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3. infoFISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s. ISBN 80-7178-120-7. infoRÝDL, Karel. Cesta k autonomní škole :projekt NEMES k otázkám autonomie školy a učitele v evropském kontextu. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1996. 79 s. ISBN 80-901662-8-8. infoRÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno: Marek Zeman, 1994. 264 s., ob. ISBN 80-900035-8-3. infoČERVENKA, Stanislav. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? :o individuálních projektech škol. Edited by Miluše Havlínová. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994. 126 s. ISBN 80-901662-2-9. infoČERVENKA, Stanislav. Angažované učení. Praha: Tomáš Houška, 1992. 95 s. ISBN 80-900704-8-5. info

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.