Předmět Žák z pohledu vývojové psychologie (PGVCHP14)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PGVCHP14 - Žák z pohledu vývojové psychologie, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Disciplína vede studenty k porozumění základním otázkám řízení škol. Po vymezení vztahu školského managementu k jiným disciplínám je věnována pozornost pochopení mnohovrstevnatosti školy jako entity a jejího místa v širším prostředí. Poté se student seznámí se základními kategoriemi a procesy kategoriemi řízení školy. Po skončení kurzu by měl být schopen vysvětlit hlavní charakteristiky školy jako instituce, organizace i pospolitosti a hlavní procesy, které ve škole probíhají a jsou předmětem řízení školy.
Osnova
1. Management – vymezení disciplíny a nástin vývoje2. Vztah managementu a školského managementu3. Škola jako instituce, specifická organizace, pospolitost – hlavní charakteristiky, implikace4. Procesy vedení, řízení a správy školy – hlavní charakteristiky5. Vize, mise, cíle školy6. Procesy řízení skupinové/týmové práce ve škole7. Kultura školy8. Plánování a organizování ve škole9. Koordinace a komunikace ve škole10. Rozhodování11. Hodnocení a kontrola12. Vnější vztahy školy13. Řízení změn ve škole
Literatura
Prášilová, M.: Řízení základní školy v letech 1990-2007. Olomouc: UP, 2008. 124 s. ISBN 978-80-244-2036-3.POL, Milan . Škola v proměnách. 1. plus 1. dotisk. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 196 s. ISBN 978-80-210-4499-9. info
Garant
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.