Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osvojování jazyka u dětí a korpusy dětské řeči II (PLIN044)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PLIN044 - Osvojování jazyka u dětí a korpusy dětské řeči II, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem semináře je seznámit studenty s možnostmi využití korpusů při studiu dětské řeči.

Osnova

1. Úvod - Osvojování jazyka u dětí2. Korpusy dětské řeči / CHILDES3. Studie využívající korpusová data - světové jazyky4. Studie využívající korpusová data - čeština a slovenština5. Databáze L. Monatové - možnosti digitalizace6. Analýza dat7. Analýza dat8. Shrnutí a závěr

Literatura

Flowerdew, J. (2011): Corpora in Language Teaching. In: Long, M. H., Doughty, C. (Eds.): The Handbook of Language Teaching. Wiley-Blackwell, Oxford.MacWhinney, B. (2000): Introduction [to the CHILDES project]. In: Trott, K., Dobbinson, S., Griffiths, P. (Eds.): The Child Language Reader. Routledge, London/New York. s. 72– 80.MacWhinney, B., Snow, C. (1985): The Child Language Data Exchange System. Journal of Child Language, 12, s. 271–296.MacWhinney, B. (1995): Computational Analysis of Interactions. In: Fletcher, P., MacWhinney, B. (Eds.): The Handbook of Child Language. Blackwell, Oxford. s. 152– 178.OSOLSOBĚ, Klára . Korpus jako zdroj dat pro studium slovotvorby. In Vladimír Petkevič, Alexandr Rosen. Korpusová lingvistika Praha 2011 3. Gramatika a značkování korpusů. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové Noviny, 2011. s. 10-23, 14 s. ISBN 978-80-7422-116-3. infoOSOLSOBĚ, Klára . Korpus jako zdroj dat pro opravy chyb automatické morfologické analýzy. In Grammar & Corpora, 2nd International Conference, Abstracts. 1. vyd. Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR, V. v. i., 2007. s. 59-61, 3 s. ISBN 80-86496-35-X. infoKorpus jako zdroj dat o češtině. Edited by Petr Karlík. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 208 s. ISBN 80-210-3595-1. infoPELOUŠKOVÁ, Hana a Tomáš KÁŇA . Paralelní korpus jako zdroj autentického jazykového materiálu. In Vyučovanie cudzích jazykov na základných školách. Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity: Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnavě, 2002. s. 188-199, 12 s. ISBN 80-89074-52-9. infoPELOUŠKOVÁ, Hana a Tomáš KÁŇA . Paralelní korpus jako zdroj autentického jazykového materiálu pro výzkum i výuku jazyků. Cizí jazyky, Plzeň: Fraus, 2002, roč. 46, č. 2, s. 43-45. ISSN 1210-0811. info

Požadavky

PLIN043 Osvoj. jaz. u dětí a korpusy I

Garant

doc. PhDr. Zdeňka Hladká, Dr.

Vyučující

Mgr. Linda Doleží, Ph.D.