Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývojová psychologie I (PSA_036)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PSA_036 - Vývojová psychologie I, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Výsledkem tohoto kurzu je schopnost studenta účelně používat znalosti z oblasti vývojové psychologie (významných představitelích, dějinách, základech vývojového výzkumu a současných trendech) v návaznosti na další obecné i aplikované psychologické oblasti (zejm. poradenská psychologie, metodologie, psychopatologie a sociální psychologie).Na konci tohoto kurzu bude student schopen orientovat se v psychologii lidského vývoje, konkrétně od prenatálního období po adolescenci.

Osnova

Posluchači se seznámí se základními pojmy a tématy vývojové psychologie. Získají základní poznatky o celkové charakteristice jednotlivých stadií lidského života od prenatálního období po adolescenci.Úvod od vývojové psychologie.Klasické a moderní teorie celoživotního vývoje člověka.Vývojová věda.Základní dizajny vývojového výzkumu.Současné trendy ve vývojové psychologii.Vývojové škály.Školy vývojové psychologie.Prenatální období.Novorozenecké období.Kojenecké období.Batolecí období.Předškolní období.Školní věk.Adolescence.

Literatura

povinná literaturaVÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012Thorová, Kateřina (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.MILLOVÁ, Katarína. Psychologie celoživotního vývoje :uvedení do moderních teorií. 1. vyd. Brno: Host, 2012. 126 s. ISBN 9788072946990. infoHandbook of child psychology. Edited by Richard M. Lerner - William Damon. New Jersey: John Wiley & Sons, 2006. xx, 1063 s. ISBN 0-471-27288-4. infoMACEK, Petr a Lenka LACINOVÁ . Vztahy v dospívání. Petr Macek - Lenka Lacinová (eds.). 2. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2012. 200 s. ISBN 978-80-87474-46-4. infoSocioemotional development in cultural context. Edited by Xinyin Chen - Kenneth H. Rubin. New York: Guilford Press, 2011. x, 342 p. ISBN 9781609181864. infoŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 2., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2006. 390 s. ISBN 80-7367-124-7. infoSIGELMAN, Carol K. Life-span human development. 3rd ed. Pacific Grove: Brooks/Cole Publishing Company, 1999. xxi, 678 s. ISBN 0-534-35442-4. infoPIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Vyd. 4., v Portálu 3. Praha: Portál, 2001. 143 s. ISBN 80-7178-608-X. infoPOUTHAS, Viviane a Francois JOUEN. Psychologie novorozence :[chování nejmenšího dítěte a jeho poznávání]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2000. 285 s. ISBN 80-7169-960-8. infoSTUART-HAMILTON, Ian. Psychologie stárnutí. Translated by Jiří Krejčí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 319 s. ISBN 80-7178. infodoporučená literaturaRizikové a antisociální chování v adolescenci. ISBN 9788024740423. infoAspergerův syndrom. Attwood, T.. Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0193-9.Munden A., Arcelus J. (2006). Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-188-4.BOWLBY, J. Odloučení: kritické období raného vztahu mezi matkou a dítětem. Praha: Portál, 2012Child Neuropsychology. reading Disability and more...Licht, R., Bouma, A., Slot, W., Koops, W. Uitgeverij Eburon, 1998. ISBN 905166 614 4.BOWLBY, J. Vazba: teorie kvality raných vztahů mezi matkou a dítětem. Praha: Portál, 2010Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Svoboda J.. Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0603-3.PELLETIER, Emmanuelle. Porucha pozornosti bez hyperaktivity :pomoc rodičům a učitelům. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. 115 s. ;. ISBN 9788026205999. infoCOGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Translated by Kateřina Bodnárová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 203 s. ISBN 9788026204992. infoATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom :porucha sociálních vztahů a komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. 203 s. ISBN 9788026201939. infoCORNEAU, Guy. Chybějící otec, chybující syn :jak absence otce ovlivňuje utváření mužské identity. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. 191 s. ;. ISBN 9788026200758. infoŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace :vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 4., přeprac. Praha: Portál, 2011. 221 s. ISBN 9788073678890. infoHAVIGEROVÁ, Jana Marie. Pět pohledů na nadání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 144 s. ISBN 9788024738574. infoBRISCH, Karl Heinz. Poruchy vztahové vazby :od teorie k terapii. Translated by Petr Patočka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 311 s. ISBN 9788073678708. infoKRCH, František David. Mentální anorexie. 2., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2010. 259 s. ISBN 9788073678074. infoŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 102 s. ISBN 978-80-247-2947-3. infoDívčí a chlapecká identita :vývoj a úskalí. Edited by Pavlína Janošová. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 285 s. ISBN 978-80-247-2284-9. infoHuman development from early childhood to early adulthood :findings from a 20 year longitudinal study. Edited by Wolfgang Schneider - Merry Bullock. New York: Psychology Press, 2008. x, 279 p. ISBN 9780203888544. infoDAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. 205 s., vi. ISBN 9788073674151. infoHOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 160 s. ISBN 80-247-1424-8. infoROGOFF, Barbara. The cultural nature of human development. Oxford [UK] ; New York: Oxford University Press, 2003. xiii, 434. ISBN 0-19-513133-9. infoERIKSON, Erik H. Dětství a společnost. Vyd. 1. Praha: Argo, 2002. 387 s. ISBN 80-7203-380-8. infoHuman growth and development. Edited by Noèel Cameron. San Diego, Calif.: Academic Press, 2002. xx, 434 p. ISBN 012156651X. infoGREEN, Michael a John A. PIEL. Theories of human development :a comparative approach. Boston: Allyn and Bacon, 2002. xvii, 424. ISBN 0-205-29647-5. infoGARDINER, Harry W., Jay D. MUTTER a Corinne KOSMITZKI. Lives across cultures :cross-cultural human development. Boston: Allyn and Bacon, 1998. xxi, 330 s. ISBN 0-205-19182-7. infoneurčenoRomer, D., Walker, E. F. 2007. Adolescent psychopathology and the developing Brain. Integrating Brain and Prevention Science. Oxford University Press.

Garant

PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Iva Burešová, Ph.D.PhDr. Katarína Millová, Ph.D.Mgr. Kristýna HojačováMgr. Iveta Ondroušková