Předmět Projektivní metody pro děti II (PSB_208A)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PSB_208A - Projektivní metody pro děti II, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Program II. cyklu, jehož cílem je předat studentům podstatné teoretické základy psychologické diagnostiky v oblasti projektivních metod Kresba rodiny, Kresba začarované rodiny a Rorschachova metoda i základní praktickou zkušenost psychologické práce s těmito metodami prostřednictvím demonstrovaných kazuistik i kazuistik, které frekventanti pod supervizí zpracují v průběhu seminářů.Studenti získají:- úvodní a základní praktickou zkušenost s psychologickou diagnostikou prostřednictvím projektivních metod Kresba rodiny, Kresba začarované rodiny a Rorschachova metoda- seznámí se s vývojovými aspekty Rorschachovy metody v diagnostice dětí a dospívajících- praktickou zkušenost s prací s projektivní technikou s klientem- budou schopni základních diagnostických úvah a závěrů v návaznosti na další, především klinické metody (pozorování a anamnézu).
Osnova
Úvod:vymezení základních pojmů, klasifikace projektivních technik, projektivní techniky v dětské praxi, kritické výhrady proti projektivním technikám, vývojové aspekty Rorschachovy metody.Metody: Kresba rodiny, Kresba začarované rodiny, Rorschachova metoda.
Literatura
doporučená literaturaSVOBODA, Mojmír , Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. 792 s. Studium. ISBN 978-80-7367-566-0. infoKrejčířová, D. (2007). Použití Rorschachovy metody u dětí. In Telerovský, R., Ženatý, J., Čermák, I. (Eds.). Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorschacha a projektivní metody, 3, 51-114.COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Translated by Kateřina Bodnárová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 203 s. ISBN 9788026204992. infoneurčenoExner, J. E., Weiner. I. B. (1994). The Rorschach: A Comprehensive System, Volume 3: Assessment of Children and Adolescents 2nd Edition. Hoboken, New Jersey: WileyDAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. 205 s., vi. ISBN 9788073674151. info
Požadavky
PSA_0SZ Souborná zkouška Předpokládá se znalost témat a literatury předmětů: PSA 019, 036 - Vývojová psychologie I, II, PSA 053 Psychodiagnotika dětí a dospívajících.Dále se předpokládá aktivní účast na seminářích, realizace domácích úkolů a vypracování závěrečné písemné práce.
Garant
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Irena Komendová, Ph.D.