Předmět Religionistická imaginace: Teoreticko-metodologický seminář s hraním rolí (LARP) (RLB381)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu RLB381 - Religionistická imaginace: Teoreticko-metodologický seminář s hraním rolí (LARP), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Seminář rozvíjí vědeckou imaginaci vzhledem k religionistickému pohledu na sociální realitu, a to aktivní přípravou a realizací simulované situace vědce-výzkumníka v terénu. Studenti kurzu připravují společně tři situace, reprezenzující vybrané problémy, s nimiž se religionista v rámci výzkumu náboženství v moderní společnosti typicky setkává. Situace poté ztvárňují hraním rolí. a vytvářejí tak společnou zkušenost, která jim umožňuje specificky spojovat teoretická východiska s konkrétním prožitkem. Ten je pak kriticky reflektován a vztažen k teoretické-metodologické rozpravě o podmínkách religionistické práce.Kurz navazuje na metodologické kurzy religionistického kurikula a rozvíjí jejich koncepty skrze kontrasty akademické reflexe a aktivní zkušenosti s konceptualizacemi náboženství a vědy prostřednictvím scénářů s hraním rolí. Cílem kurzu je poskytnout v rámci simulovaných situací specifické podmínky pro kritickou reflexi problémů s empirickým studiem náboženstvím v současné společnosti.Seminář se snaží uchopit vybrané religionistické probémy jako interakční konstrukce. Ztvárněním v larpové hře studenti aktivně zakoušejí rozdíly mezi umělým reflektovaným akademickým věděním a věděním přirozeného světa zakotveným v sociální praxi. Společná zkušenost "simulovaného náboženství i vědy" je pak základem pro společnou reflexi v religionistických a sociálněvědních kategoriích.Po absolvování předmětu bude student schopen samostatně kriticky reflektovat podmínky religionistického výzkumu a rozumět jeho praktickým souvislostem zvláště ve vztahu k jeho počátečním fázím. Dokáže uchopovat výzkumné problémy a nacházet relevantní momenty v sociálním jednání napnutém na ose přirozeného a teoretického světa. Zvláštní důraz je kladen na rozvinutí výzkumné představivosti.
Osnova
ÚvodPříprava situace s hraním rolíZtvárnění situaceReflexeZávěrečná hodina
Požadavky
RLA13 Úvod do metodologie výzkumu || RLKA13 Úvod do metodologie výzkumu
Garant
doc. PhDr. David Václavík, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Tomáš HampejsMgr. Lujza KotryováMgA. Jan Motal, Ph.D.