Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Katalánština III (ROM0B003)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ROM0B003 - Katalánština III, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Kurz navazující na Katalánštinu II umožní studentům dosáhnout ovládání katalánštiny na střední úrovni, porozumět středně obtížnému psanému textu a vysílání v médiích. Jazykové znalosti si studenti mohou doplnit v kurzu katalánské konverzace.Continuacio del curs de llengua catalana II. L'objectiu de l'assignatura es que els estudiants aconsegueixin un nivell entre elemental i intermedi en llengua catalana. Aquesta assignatura es complementa amb el seminari de conversa III, que es recomana seguir simultaniament. L'assignatura de llengua catalana III treballa els quatre nivells comunicatius fent ús de material multimedia.

Osnova

Po ukončení tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět delšímu mluvenému textu, umět reagovat na současné problémy, umět vyjádřit a obhájit své názory nejen ústně, ale i písemnou formou.En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre conferčncies i discursos llargs i, fins i tot, seguir unaargumentació complexa si el tema és relativament familiar. Poder comprendre la majoria de les notícies de televisió i els programes dactualitat. Poder comprendre la majoria de les pellículesen registre estŕndard.Llegir articles i informes sobre problemes contemporanis en quč els autors adopten una posició o un determinat punt de vista. Comprendre prosa literŕria contemporŕnia. Comunicar-se amb una certa espontaneďtat i fluďdesa, cosa que fa possible la interacció amb parlants nadius. Poder participar activament en una conversa encontextos familiars, presentant i defensant les seves opinions.Presentar descripcions clares i detallades sobre una ŕmpliagamma de temes relatius als seus centres dinterčs. Poder explicar el seu punt de vista sobre un tema i exposar els avantatges i els inconvenients de diferents opcions.Escriure textos clars i detallats sobre una ŕmplia gamma de temesrelatius als seus interessos. Poder escriure un assaig o informe itransmetre una informació o donar raons a favor o en contra dunaopinió determinada. Poder escriure cartes que remarquin la importŕncia que tenen per a ell alguns fets o algunes experičncies.

Literatura

doporučená literaturaUTRERA DOMINGUEZ, David . Cvičení z katalánštiny. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 145 s. ISBN 978-80-210-7436-1. Digitální knihovna FF MU infoneurčenoDigui, digui... Curs de catalŕ per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999Catala sense distancies. Gabinet de didactica, Gen.Cat, Barcelona: Portic, 1998Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991Exercicis de pronunciació del catala. Dolors Badia, Salvador Comellas, Barcelona: Eumo, 1983Učebnice katalánštiny. Diana Tvrdá-Moix, Praga: Státní Pedagogické nakladatelství, 1977

Požadavky

Vyžaduje se úspěšné absolvování kurzu Katalánština II.És necessari que els estudiants hagin superat amb exit katalanstina II.

Garant

doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Pavlína ŠvandováMgr. David Utrera Domínguez