Předmět Jazyk reklamy (SJ0B626)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SJ0B626 - Jazyk reklamy, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Přednáška se zabývá jazykem španělských reklamních textů. Postupně je pozornost věnována specifickým rysům jazyka reklamy na jednotlivých jazykových ůrovních a příčinám těchto jevů z hlediska pragmatického. Součástí hodin je i analýza současných reklamních textů.Na základě získaných znalostí studenti na konci semestru vytvoří vlastní reklamní text a formou prezentace odůvodní užití zvolených jazykových prostředků.
Osnova
Postavení reklamy v konzumní společnosti.Reklama jako forma komunikace.Typy reklam dle použitého sdělovacího prostředku.Struktura reklamního textu.Vztah mezi textem a obrazem v tištěné reklamě.Specifika jazyka reklamy na fonetické úrovni.Charakteristiky jazyka reklamy z morfologického hlediska.Charakteristické rysy jazyka reklamy na lexikálně-sémantické úrovni.Jazyk reklamy z pohledu syntaktického.
Literatura
Hernando Cuadrado, L.A. (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.STEHLÍK, Petr . Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios. Études Romanes de Brno, Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, L 25, č. 1, s. 69-77. ISSN 0231-7532. infoGutiérrez Ordóńez, S.: Comentario pragmático de textos publicitarios, Arco/Libros, Madrid 1997.Moriyón Mojica, C.: Exégesis pragmalingüística del discurso publicitario, Universidad de Valladolid, Valladolid 1994.Ferraz Martínez, A. (1995): El lenguaje de la publicidad, Arco/Libros, Madrid.Cardona, D., Berasarte, R.F. (1972): Linguística de la publicidad, Madrid
Požadavky
Předmět je určen pro studenty 3.ročníku a výše.
Garant
doc. PhDr. Eva Lukavská, CSc.
Vyučující
Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.