Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Reklama jako kulturní fenomén (US_175)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu US_175 - Reklama jako kulturní fenomén, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Seznámit studenty s reklamou jako specifickým vizuálním komunikačním prostředkem, který využívá možnosti rétoriky, designu a umění, zrcadlí specifika své doby a pracuje s univerzáliemi lidské percepce. Přednášky budou zaměřeny na historický vývoj fenoménu reklamy a persvazivní komunikace vizuálními prostředky (propagace, propaganda) v rámci období od konce 19. století do posledních let století 21.

Osnova

(22. 9. Orientační týden fakulty - přednáška se nekoná)29. 9. (po stát.svátku) Úvod do tématu: Reklama je rétorika6. 10. Reklama je lež mastičkářů! První příležitosti pro reklamu13. 10.Reklama je krásná dáma? Plakát přelomu století20. 10. Reklama hledá důstojné místo. Vědecký diskurz o reklamě.27. 10. Nová reklama: 30. léta 20. století. Nová věcnost a politizace designu.3. 11. Reklama slouží propagandě. Radikalizace vizuálních figur.10. 11. Kritika reklamy I: Reklama po zuby ozbrojená a za studena. 50. léta.(17. 11. – Státní svátek)24. 11. Kritika reklamy II: Reklama je poselství - manipuluje!1. 12. Reklama vítězí: 80. léta8. 12. – Guerillová reklama15. 12. (zápočtový týden) – Reklama je „fama“ : shrnutí a závěr, zadání a vysvětlení témat k závěrečným esejům.

Požadavky

Zájemcům o kurz doporučuji shlédnout výstavu Horizonty modernismu - Zdeněk Rossmann (1905 - 1984), která právě probíhá v Uměleckoprůmyslovém paláci Moravské galerie v Brně (15/5/2015 - 13/9/2015).

Garant

PhDr. Dagmar Koudelková

Vyučující

Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.PhDr. Dagmar Koudelková