Předmět Didaktika portugalštiny I (UZPOA901)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UZPOA901 - Didaktika portugalštiny I, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Kurs poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti portugalského jazyka. Je určen posluchačům, kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Zabývá se především těmito okruhy:1) Didaktické a metodické principy výuky CJ a její cíle.2) Jazykové prostředky z didaktického hlediska a materiální didaktické prostředky.3) Řečové dovednosti a jejich nácvik.4) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny.5) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí.6) Seznámení s různými metodami výuky PO a příslušnými učebnicemi.7) Audiovizuální pomůcky a práce s nimi. Jazyková labora-toř.8) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce.9) Kontrola, zkoušení a hodnocení.10) Vývoj metodických směrů ve výuce CJ.
Osnova
Zabývá se především těmito okruhy:1) Didaktické a metodické principy výuky CJ a její cíle.2) Jazykové prostředky z didaktického hlediska a materiální didaktické prostředky.3) Řečové dovednosti a jejich nácvik.4) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny.5) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí.6) Seznámení s různými metodami výuky portugalštiny a příslušnými učebnicemi.7) Audiovizuální pomůcky a práce s nimi. Jazyková labora-toř.8) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce.9) Kontrola, zkoušení a hodnocení.10) Vývoj metodických směrů ve výuce CJ. O curso tem como objectivo a introdução a conceitos fundamentais do ensino e aprendizagem das línguas estrangeiras.Assim serão abordados conceitos como:1.Competência comunicatica - gramatical - pragmática - sociolínguísticaAspectos a considerar na planificação lectiva: currículo,objectivo,prespectivação, selecção de materiais,prcesso de avaliaçãoContextos de aprendizagem reais e simuladosSugestões de actividades práticas2. Avaliação de compendios de português língua estrangeira
Literatura
Ricardo Marques,M.E.; Didáctica das Línguas Estrangeiras, Universidade Aberta de Lisboa 1990Galisson, Coste, Dicionário de didáctica das línguas, Almedina 1983Didácticas da Língua e da Literatura, Vol.I,II, Almedina -Coimbra 2000 - Faculdade de CoimbraÁlvares Pereira, EScrever em Português, Didácticas e Práticas, ASA 2000
Požadavky
Ukončené bakalářské studium.Diploma de bacharelato
Garant
Mgr. Silvie Špánková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Maria de Fátima Baptista Nery Plch