Předmět Informační vzdělávání (VIKBA32)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VIKBA32 - Informační vzdělávání, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem je představit systematické vzdělávací aktivity, konkrétní projekty všech typů knihoven a tvořivou formou aplikovat didaktiku informačního vzdělávání.Vyjasnit širší perspektivu zahraničních i českých informačních politik, vzdělávacích a strategických dokumentů, které se týkají informační gramotnosti.Prakticky ukázat zahraniční i české modelové projekty informačního vzdělávání.
Osnova
Úvod do problematiky – vysvětlení užívané terminologie, informační politiky v ČR a ve světě.Stav informační gramotnosti a průzkumy k jeho zjišťování, standardy a modely informační gramotnosti.Vývoj informačního vzdělávání, formy a obsah informačního vzdělávání, aktuální problémy.Informační vzdělávání ve školních, veřejných a akademických knihovnách.Pracovní skupiny, významné instituce na podporu informační gramotnosti, komise IVIG a její činnost.Konkrétní projekty informačního vzdělávání v zahraničí a ČR, trendy světě.Didaktika informačního vzdělávání, minimum lektorských dovedností pro knihovníky.Plánování, tvorba vzdělávacího programu na podporu informační gramotnosti
Literatura
DOMBROVSKÁ, M., LANDOVÁ H., TICHÁ L. Informační gramotnost – teorie a praxe v ČR. Národní knihovna [online]. 2004, roč. 15, č. 1, s. 7-18. Dostupný z: http://knihovna.nkp.cz/NKKR0401/0401007.html.Information literacy instruction :theory and practice. ISBN 9781555706661. infoTeaching elementary information literacy skills with the Big6. ISBN 9781586833268. infoHandbook for Information Literacy Teaching (HILT) [online]. Cardiff: Cardiff University 2009. 178 s. Dostupný na: http://www.cardiff.ac.uk/insrv/educationandtraining/infolit/hilt/CATTS, Ralph; LAU, Jésus. Towards Information Literacy Indicators. Conceptual Framework Paper. [online]. Paris: UNESCO 2008. Dostupný na WWW: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001587/158723e.pdfInformation literacy instruction handbook. Edited by Christopher N. Cox - Elizabeth Blakesley Lindsay. Chicago: Association of College and Research Libraries, 2008. 236 s. ISBN 9780838909638. info
Garant
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Iva ZadražilováMgr. Jan ZikuškaBc. Jan Fikejs