Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy marketingu (VIKBB09)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VIKBB09 - Základy marketingu, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na konci tohoto kurzu bude student schopen:porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie.

Osnova

Tématický plán přednášek1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu2.Marketingový mix ve veřejném sektoru3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning5.Komunikace v marketingu. Lobbing6.Public Relation a jejich okolí7.Krizová komunikace.8.Reklama9.Sponzorství10.Fundraising11.Strategické plánování12.New Public Management.13.Marketing a internet.

Literatura

doporučená literaturaLINDSTRÖM, Martin. Nákup•ologie :pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. xiii, 232. ISBN 978-80-251-2396-6. infoBergh, Joeri van den: Jak cool značky zůstávají hot : marketing zaměřený na mladou "generaci Y" / Joeri Van den Bergh, Mattias Behrer ; [překlad Libuše Mohelská]. -- 1. vyd.. -- Brno : BizBooks, 2012. -- 248 s. : il. ; 23 cm ISBN 978-80-265-0002-5 (brož.OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001. 223 s. ISBN 80-7261-047-3. infoLEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. 326 s. ISBN 978-80-251-2472-7. infoGodin, Seth: Fialová kráva : marketing konečně jinak! = Purple cow : transform your business by being remarkable / Seth Godin ; [z anglického originálu ... přeložila Dagmar Brejlová]. 1. vyd. Praha : Fragment, 2010. 179 s. ISBN 978-80-253-1120LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem :příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 257 s. ISBN 9788025123973. infoOLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo a Dokořán, 2009. 253 s. ISBN 9788073632618. infoI zázrak potřebuje reklamu :pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. Edited by Jan Cézar. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. vii, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3. infoGODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři :síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006. 187 s. ISBN 80-7261-151-8. infoKŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. 220 s. ISBN 9788024740614. infoBAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2011. 190 s. ISBN 9788087500019. infoFORET, Miroslav. Marketingový průzkum :poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2. infoFREY, Petr. Marketingová komunikace :nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011. 203 s. ISBN 9788072612376. infoSTERNE, J. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8. infoŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012. 138 s. ISBN 9788024740409. infoSkvělé služby :jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. ISBN 9788024747118. info

Požadavky

Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Vědecké informace a knihovnictví. Podmínky pro studenty kombinovaného studia budou upřesněny po první přednášce.

Garant

PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Olga Zbranek Biernátová