Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kurz práce v nakladatelství (VIKBB33)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VIKBB33 - Kurz práce v nakladatelství, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Projít teoreticky s praktickými ukázkami základní proces vzniku a realizace díla a na jeho základě vypravovat vlastní návrh vybraného média.Zaměření předmětu není jen na klasické knihy, ale posluchači by měli získat obecný přehled o realizaci jak propagačních materiálů, knih, časopisů, tak i kalendářů, posterů, elektronických knih i webových serverů. Absolvování předmětu pomůže jeho studentům získat nadhled při tvorbě i reklamních předmětů, jako jsou letáky, katalogy, nebo průvodce, ale i vědeckých prací.Po ukončení předmětu by student měl být schopen:• Pochopit základní problematiku nakladatelské činnosti• Získat základní přehled o grafických, korektorských a obchodních činnostech v nakladatelství• Porozumět návaznosti procesů, získat schopnost posoudit kvalitu a rentabilitu díla• Získat přehled o technologiích a materiálech jak tištěných, tak elektronických médií• Po absolvování předmětu by měl být student samostatně navrhnout projekt rentabilní publikacePředmět je možné splnit:A) docházka + skupinový projekt - zpracování knhy (s výstupem buďto jako elektronickou knihu, nebo papírovou)B) samostatně bez docházky (určeno zejména pro distanční studenty) - projektem s výstupem jak tistěným, tak elektronickým, který bude přihlášen do žádosti o grantové financování nebo do některé z literáráních soutěží.

Osnova

ekonomika - obecné principy vydávání knih, časopisů, www stránek, cílové skupiny, konkurence• marketing knih, finanční plánování, náklady na distribuci, daňová problematika, autorská práva• technologie tisku, tvorby CD/DVD, elektronického publikování (html, flash, PDF)• redakční práce: příprava obsahu, strukturování osnovy obsahu, přizpůsobení grafiky, typografický základ• korektura a zpracování textu, ilustrace, fotky (grafické zpracování teoretický úvod), přizpůsobení grafiky cílovým skupinám• praxe – exkurze• představení zpracovaných projektů

Literatura

doporučená literaturaPISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha :příručka pro nakladatele. Vyd. 1. Praha: Paseka, 2003. 248 s. +. ISBN 80-7185-516-2. info

Garant

PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ing. Jan Homola