Předmět Nácvik komunikačních dovedností (VIKBB36)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VIKBB36 - Nácvik komunikačních dovedností, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Student je po skončení kurzu schopen:• Analyzovat své zdroje pro vyváženou komunikaci• Reflektovat kritéria dobré komunikace• Rozšířit repertoár vlastních komunikačních dovedností• Zlepšit doposud získané komunikační dovednosti• Prohloubit sebereflexi a sebepoznání ve vztahu ke komunikaci s druhými
Osnova
• Sebereflexe• Hledání komunikačních zdrojů a vzorů• Reflexe vlastních komunikačních dovedností• Komunikace jako prostředek k vymezení osobních hranic• Komunikace jako vztah• Respekt k sobě a komunikačnímu partnerovi• Sociální percepce• Analýza dobré komunikace• Komunikace v konfliktu
Literatura
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. 319 s. ISBN 978-80-7367-387-1. infoPrůvodce mezilidskou komunikací :přístupy-dovednosti-poruchy. Edited by Ivo Plaňava. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 146 s. ISBN 80-247-0858-2. infoPOKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2004. 300 s. ISBN 80-7204-330-7. info
Požadavky
Seminář je zaměřen na rozvoj kompetencí v oblasti komunikace. Zabývá se komunikací ve vztahovém kontextu, nabízí pohled na komunikaci jako cestu k vytváření a kultivaci plnohodnotných vztahů mezi lidmi, a záměrně tak poněkud „upozaďuje“ vnímání komunikace jako efektivního předávání informací. Cílem semináře je hledání vlastních zdrojů pro vyváženou komunikaci cestou sebepoznání, pokus o analýzu „dobré“ komunikace, rozšiřování repertoáru vlastních komunikačních dovedností. Studenti mohou společně s využitím zpětné vazby objevit, poznat a dále kultivovat své dovednosti. Od studentů v semináři se očekává ochota spoluvytvářet témata a náplň jednotlivých setkání, pracovat na svých dovednostech, učit se dávat a přijímat vyváženou zpětnou vazbu. Na vlastní komunikaci se zaměříme i s využitím rozboru videonahrávek reálných a modelových situací. Studenti budou (nejen) svou komunikaci natáčet i v mezidobí jednotlivých setkání a poté ji společně rozebírat.
Garant
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D.