Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Digitální hry - analýza a design (VIKMB31)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VIKMB31 - Digitální hry - analýza a design, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět studentům představí digitální hry a jejich průmysl jako moderní fenomén s nezastupitelnou pozicí v současné kultuře a celosvětové ekonomice. Cílem je naučit studenty přemýšlet o hrách, herním průmyslu a hráčích v širších souvislostech s možnostmi vzdělávání, vývoje a současně je naučit prototypovat hry či interaktivní systémy využívající herních prvků.V průběhu kurzu jsou studenti seznamováni s několika metodami designování a analýzy her. Na workshopech se věnujeme praktickým příkladům a postupům při od tvorby herních mechanik až po development a business plán. V teoretických přednáškách je důraz kladen na komplexní přehled o hrách, jejich publiku, ekonomice, principu vývoje a vzdělávacím potenciálu her, ať již digitálních, či nedigitálních. Student získává poznatky uplatnitelné ve workshopech i při další praxi.Kurz zahrnuje i přednášku odborníka, který aktivně pracuje v průmyslu tvorby digitálních her (2KCzech, Cauldron, Madfinger, Geewa, Amanita Design, Bohemia Interactive).Předmět je strukturován jako 12 přednášek (vč. diskuze nad povinnou literaturou) a 3 workshopy uprostřed semestru, aby měli studenti dostatek času na zpracování závěrečného projektu.Studenti během celého semestru pracují ve skupinách na závěrečném projektu, jehož přijetí je podmínkou úspěšného ukončení kurzu.Kurz je uzpůsoben i studentům kombinovaného studia. Pro tyto studenty je povinnost shlédnout materiály přednášek, načítat literaturu a odevzdají seminární práci zaměřenou na herní analýzu. Téma práce musí student do 4. setkání dohodnout s vyučujícím předmětu.

Osnova

1) úvodní přednáška, Herní principy I (herní mechaniky, dynamiky a estetiky).MDA, LeBlanc a spol. (2004).2) Herní principy II (procedurální rétorika, pravidla vs. realita).Persuasive games, Bogost (2007), Half-Real, Juul (2005)3) [7.10.] WORKSHOP: Design a tvorba prototypu (analyzuji a upravím člověče nezlob se, vytyčím změnu, udělám prototyp a nechám otestovat, feedback zpracuji a iteruji)4) Herní principy III (cybertext, emergentní gameplay, narativ)Cybertext, Aarseth (1997)5) Edukativní hry a serious games (za rámec hry, interpretace, hry jako (komunikační) nástroj)What video games have to teach us about learning and literacy, Gee (2003).Výukový software a počítačové hry – nástroje moderního vzdělávání, Dostál (2009)6) Publikum, subkultury a motivace (typologie hráčů, kreativní subkultury, gamifikace).Players who suits MUDs. Bartle (1996).Convergence culture, Jenkins (2006)7) [4.11.] WORKSHOP: Onboarding, tutorial a pravidla8) Nezávislá scéna a historická sonda (historie, počátky, změny scény, dospívání média i byznysu).An introduction to game studies: games in culture, Mäyrä (2008)9) Game Industry & Business (investice, vydavatelské domy, crowdfunding, steam).Essential Facts: About the computer and videogame industry – 2013, ESA (2013)10) Development a produkce (vývoj, produkční cykly, task systémy, indie tým).The business and culture of digital games: gamework/gameplay, Kerr (2006)11) Marketing digitálních her (typologie her, analýza komunikační sítě, mediální strategie, platformy).The difference between focus testing and player testing, McAllister (2012)12) [9.12.] WORKSHOP: Produkční plán (mám myšlenku, mám prototyp, prezentuji)13) HOST – Odborník z praxe14) TEST (zápočtový test z témat přednášek a povinné literatury)

Literatura

povinná literaturaHUNICKE, LEBLANC & ZUBEK. MDA: A formal approach to game design and game research. Discovery. 2004, Sv. 83. Dostupné z: http://www.cs.northwestern.edu/~hunicke/MDA.pdfdoporučená literaturaENTERTAINMENT SOFTWARE ASSOCIATION. Essential Facts: About the computer and videogame industry – 2013. Dostupné z: http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2013.pdfLEVY, Luis, NOVAK, Jeannie. Game Development Essentials: Game QA & Testing. Cengage Learning. 2009.AARSETH, Espen. Introduction to Gamestudies. 2001. Dostupné z: http://www.gamestudies.org/0101/editorial.htmlSCHULTZ, Charles, BRYANT, Robert. Game Testing Mercury Learning & Information. 2011.DOSTÁL, Jiří. Výukový software a počítačové hry – nástroje moderního vzdělávání. In Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009.GEE, James Paul. What video games have to teach us about learning and literacy. Palgrave. 2003.MCALLISTER, Graham. The difference between focus testing and player testing. Edge [online]. 2012. Dostupné z: http://www.edge-online.com/features/the-difference-between-focus-testing-and-player-testingAARSETH, Espen. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. JHU Press. 1997.BARTLE, Richard. Hearts, Clubs, Diamonds, Spades: Players who suit MUDs. 1996. Dostupné z: http://www.mud.co.uk/richard/hcds.htmMÄYRÄ, Frans. An introduction to game studies :games in culture. 1st ed. Los Angeles: SAGE Publications, 2008. ix, 196 s. ISBN 978-1-4129-3446-6. infoJENKINS, Henry. Convergence culture :where old and new media collide. London: New York University Press, 2008. xi, 353 s. ISBN 0-8147-4295-5. infoSCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5. infoBOGOST, Ian. Persuasive games :the expressive power of videogames. London: MIT Press, 2007. xii, 450 s. ISBN 9780262514880. infoKERR, Aphra. The business and culture of digital games :gamework and gameplay. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2006. x, 177 s. ISBN 1-4129-0047-6. infoJUUL, Jesper. Half-real :video games between real rules and fictional worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2005. ix, 233 p. ISBN 0-262-10110-6. info

Garant

PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Tomáš BártekMgr. et Mgr. Zdeněk Záhora