Předmět Laboratoř vzdělávacích technologií (VIKMB33)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VIKMB33 - Laboratoř vzdělávacích technologií, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Tématem laboratoře na podzim 2015 bude kolaborace a kooperace. Budeme pracovat s různými technologiemi, které se uplatňují v oblasti podpory a rozvoje spolupráce, jak v oblasti vzdělávání a edukačních technologií, tak také v komerčním sektoru – od aplikací na řízení projektů (Redmine), přes Google Apps, Office 365 a Sharepoint, Edmodo a další až po webináře, IP video telefonii, podporu spolupráce v reálném čase pomocí soudobých počítačových sítí. To vše bude zasazeno do širšího teoretického rámce. Důraz je ale kladen na praktické dovednosti, testování a experimentování.
Osnova
Problematika spolupráce v procesu vzdělávání i firemním prostředíKoncepty spolupráce, testování aplikacíAnalýza a testování jednotlivých nástrojůModerní síťové prostředky pro spolupráciZásady využívání kolaborativních a kooperativních prostředí
Literatura
povinná literaturaBRDIČKA, Bořivoj. Dělá z nás Google hlupáky?. Metodický portál: Články [online]. 22. 09. 2008, [cit. 2013-08-22]. Dostupný z WWW: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/11771/. ISSN 1802-4785.SIEMENS, George. Duplication theory of educational value. 2011. [cit. 2013-08-23]. Dostupný z WWW: http://www.elearnspace.org/blog/2011/09/15/duplication-theory-of-educational-value/.ROHLÍKOVÁ, Lucie. Vyučovací metody na vysoké škole. Edited by Jana Vejvodová. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. 104 s. ISBN 9788070439678. infodoporučená literaturaWEINSTEIN, Stephen. The Multimedia Internet (Information Technology: Transmission, Processing and Storage). : Springer, 2005. 386 s. ISBN 0387236813. infoGOUDA, Mohamed G. Elements of network protocol design. New York: John Wiley & Sons, 1998. xviii, 506. ISBN 0-471-19744-0. infoWOLF, Lars Christian. Resource management for distributed multimedia systems. Boston: Kluwer Academic Publishers, 1996. x, 145 s. ISBN 0-7923-9748-7. infoneurčenoSMITH, Heather J., et al. Interactive whiteboards: boon or bandwagon? A critical review of the literature. Journal of Computer Assisted Learning, 2005, 21.2: 91-101.BEELAND JR, William D. Student engagement, visual learning and technology: Can interactive whiteboards help?. 2002.
Požadavky
Základní počítačová gramotnost a kladný vztah k technologiím.
Garant
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Michal Černý