Předmět E-Business Model Strategies (J005)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu J005 - E-Business Model Strategies, Fakulta informatiky, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
A general understanding of theories and business models’ firms is required so as to enable us to develop an e-business model. These theories and models describe conceptually how the firm is constructed and resourced in delivering uniquely differentiated customer value in sustainable ways. This course consists of 3 main sections.
Osnova
Section 1. Concept Framework and Contextual SettingChapter 1. Introduction- Concepts of Value CreationChapter 2. Resource-based Theory of the FirmChapter 3. Activity-based Theory of the FirmChapter 4. Value Configuration of the FirmChapter 5. Comparison of Value ConfigurationsSection 2. Business Model of the FirmChapter 6. Introduction- Business Model DefinitionsChapter 7. Business Model and Firm’s StrategyChapter 8. Hedman and Kalling (2002) Business ModelChapter 9. Osterwalder and Pigneur (2005) Business ModelChapter 10. Business Model Change StrategiesSection 3. E-Business ModelsChapter 11. Introduction- Purely Play vs. Brick and MortarChapter 12. Afuah and Tucci (2003) E-Business ModelChapter 13. Amit and Zott (2001) E-Business ModelChapter 14. Weill and Vitale (2002) E-Business Models
Garant
doc. RNDr. Vlastislav Dohnal, Ph.D.
Vyučující
doc. RNDr. Vlastislav Dohnal, Ph.D.Mgr. Jitka Kitner