Předmět Počítačová grafika (PA010)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PA010 - Počítačová grafika, Fakulta informatiky, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Na přednáškách jsou podrobně probírány klasické poznatky ze stěžejních oblastí počítačové grafiky a porovnávány s nejnovějšími výsledky výzkumu. Studenti získají přehled o klíčových problémech a směrech vývoje v dané oblasti. Po absolvování kurzu budou studenti- rozumět a být schopni vysvětlit teoretické základy současné počítačové grafiky;- posoudit a vyhodnotit výzkumné a vývojové směry v dané oblasti;- s využitím získaných znalostí by měli být schopni navrhovat složité grafické systémy v různých aplikačních oblastech.
Osnova
Vzorkování a rekonstrukce obrazu, alias a vyhlazování.Proměny a míchání rastrových obrazů.Textury.Globální osvětlování, zobrazovací rovnice.Rekostrukce a zjednodušování ploch.Přímá vizualizace objemových dat.Vykreslování v reálném čase.Zobrazování terénu.Zobrazování založené na obrazech.Speciální modelování, lokální a globální deformace těles.Dělené povrchy.Datové struktury pro prostorové vyhledávání.Kolizní metody.
Literatura
WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993. 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. infoŽÁRA, Jiří , Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2005. 609 s. I 1. ISBN 80-251-0454-0. infowww.acm.org/dl - digitální knihovna ACM
Požadavky
Znalosti základů počítačové grafiky.
Garant
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Sochor, CSc.