Předmět Programování grafických aplikací (PV112)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PV112 - Programování grafických aplikací, Fakulta informatiky, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.
Osnova
Aplikační rozhraní počítačové grafiky.Základní principy zobrazovánípomocí výkonných grafických akcelerátorů.Zobrazovací řetězec.Struktura a funkce grafického API.Datové typy a grafická primitiva.Souřadné systémy, transformace.Display listy, Vertex buffer objects, osvětlování.Antialiasing, mapování textur, alfa míchání, bitmapy, obrázky.Texturování, multitexturing.Framebuffer.OpenGL Shading Language.Tesselace, GLU kvadriky.
Literatura
OpenGL reference manual :the offical reference document for OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1992. ix, 388 s. ISBN 0-201-63276-4. infoNEIDER, Jackie, Tom DAVIS a Mason WOO. OpenGL programming guide :the official guide to learning OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1993. xxxiii, 51. ISBN 0-201-63274-8. infoHILL, Francis S. Computer graphics using OpenGL. 2nd ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001. xxxi, 922. ISBN 0-02-354856-8. info
Požadavky
Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++ nebo Javy.
Garant
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.Mgr. Jan ČejkaRNDr. Adam JurčíkBc. David KouřilBc. Miloš Selečéni