Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Programování grafických aplikací (PV112)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PV112 - Programování grafických aplikací, Fakulta informatiky, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.

Osnova

Aplikační rozhraní počítačové grafiky.Základní principy zobrazovánípomocí výkonných grafických akcelerátorů.Zobrazovací řetězec.Struktura a funkce grafického API.Datové typy a grafická primitiva.Souřadné systémy, transformace.Display listy, Vertex buffer objects, osvětlování.Antialiasing, mapování textur, alfa míchání, bitmapy, obrázky.Texturování, multitexturing.Framebuffer.OpenGL Shading Language.Tesselace, GLU kvadriky.

Literatura

OpenGL reference manual :the offical reference document for OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1992. ix, 388 s. ISBN 0-201-63276-4. infoNEIDER, Jackie, Tom DAVIS a Mason WOO. OpenGL programming guide :the official guide to learning OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1993. xxxiii, 51. ISBN 0-201-63274-8. infoHILL, Francis S. Computer graphics using OpenGL. 2nd ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001. xxxi, 922. ISBN 0-02-354856-8. info

Požadavky

Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++ nebo Javy.

Garant

doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.Mgr. Jan ČejkaRNDr. Adam JurčíkBc. David KouřilBc. Miloš Selečéni