Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývoj digitálních her (PV255)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PV255 - Vývoj digitálních her, Fakulta informatiky, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty s oblastí vývoje digitálních her a to jak po teoretické, tak praktické stránce.Na konci tohoto kurzu bude absolvent schopen:navrhnout koncept jednoduché digitální hry;navrhnout a vytvořit audio-vizuální obsah hry;navrhnout a implementovat jednoduché herní mechanismy;sestavit a publikovat vlastní digitální hru.

Osnova

Organizace, úvod; Od konceptu k finálnímu produktu. Popis vývoje konkrétní hry.Herní principy (strategie, fps, platformer, atd.), pracnost jednotlivých typů her. Motivační principy ve hrách.Návrh: hratelnost, vizuální styl, jednotlivé úrovně; vztah mezi návrhem a typem monetizace.Herní grafika: principy (3D modely, LoD, sprites, odstřel, teselace, procedurální generování + instancování); náročnost (počty trojúhelníků, velikost textur, shadery); rozdíly mezi PC, konzolemi, mobilními platformami.Fyzikální simulace a osvětlení: detekce kolizí, pružiny, rag-doll, částicové systémy; real-time osvětlení, statické a dynamické světla, globální osvětlení.Animace: atomické animace, stavový automat, prolínání (blending); vztah mezi kódem a animacemi.Rozhraní: druhy ovládání (klávesnice + myš, herní ovladače, dotykové plochy, snímání pohybu); grafické rozhraní ve hrách: menu (hlavní, herní, HUD).Shadery a grafické efekty: typy efektů (práce s barvou a polohou vrcholů, osvětlení, průhlednost, efekty v prostoru obrazu); kdy, jak a k čemu shadery a efekty (ne)používat.Audio: zvuky, hudba, dabing.Umělá inteligence: základní principy (pohyb, hledání cesty, rozhodování, taktika, strategie; algoritmy a datové struktury pro AI: grafy cest, konečné automaty, neuronové sítě.Produkce: vývojářský tým, role v týmu; finanční stránka; možnosti online publikovaní, monetizace.

Literatura

doporučená literaturaArt of Game Design :A book of lenses. ISBN 9780123694966. infoArtificial Intelligence for Games. ISBN 9780123747310. infoneurčenoFELICIA, Patrick. Getting Started with Unity. : PACKT PUBLISHING, 2013. ISBN 978-1-84969-584-8. infoSMITH, Matt a Chico QUEIROZ. Unity 4.x Cookbook. : PACKT PUBLISHING, 2013. 386 s. ISBN 978-1-84969-042-3. info

Požadavky

PB009 Základy počítačové grafiky && PV112 Grafická rozhraní && ( PB161 Programování v jazyce C++ || PB162 Programování Java )

Garant

doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.

Vyučující

Bc. Milan DoležalAntonín HojnýMgr. Jiří Chmelík, Ph.D.