Předmět Tvorba 3D charakteru I (VV035)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VV035 - Tvorba 3D charakteru I, Fakulta informatiky, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je pochopení základních proporcí lidského těla a lidské anatomie. Studenti samostatně pracují pod dozorem pedagoga na samostatných projektech. Závěrečnou prací je vytvoření modelu lidské hlavy v 3D modelovacím programu na základě fotoreferencí. Pozornost je věnována i prezentaci modelu - světla, kompozice, render.Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky . Uvedeny jsou i příklady z dějin sochařství a práce současných 3D modelářů pro pochopení širších souvislostí. Předmět je koncipován i s ohledem na možnost realizace modelu pomocí metod rychlého prototypování.
Osnova
Proporce lidského tělaModelování organického tvaru v 3D modelovacích programechAnatomie lidské hlavyLow poly modelModelování podle fotoreferencíPrezentace modelu - světla, kompozice, renderTvůrčí práce s dokončeným modelem, deformační nástrojePřiprava modelu pro realizaci pomocí metod rychlého prototypování
Literatura
povinná literaturaKŘÍŽ, Jan. Mistrovství v 3ds Max :[kompletní průvodce profesionálního grafika]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 1151 s. ISBN 9788025124642. infoROBINSON, Josh. Essential 3ds Max 8. Plano: Wordware Publishing, 2006. x, 406 p. ISBN 1-55622-485-0. infodoporučená literaturaZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky [Zrzavý, 1977]. Vyd. 1. Praha: Avicenum, 1977. 400 s., [5. infoFEHÉR, György a András SZUNYOGHY. Anatomie pro výtvarníky :člověk : zvířata : srovnávací studie. 1. vyd. Praha: Slovart, 1999. 603 s. ISBN 80-7209-180-8. infoTHALER, Peter. Pictoplasma. Berlin: Gestalten Verlag, 2001. 216 s. ISBN 3-931126-58-7. infoTHALER, Peter. Pictoplasma. London: Gestalten Verlag, 2003. 223 s. ISBN 3-89955-021-8. infoDeconstructing the Elements with 3ds Max :Create natural fire, earth, air and water without plug-ins. ISBN 9780240521268. infoEssential CG Lighting Techniques with 3ds Max. ISBN 9780240521176. infoRealistic Architectural Visualisation with 3ds Max and Mental Ray. ISBN 9780240812298. infoRendering with mental ray and 3ds Max. ISBN 9780240812373. infoSTEED, Paul. Animace postav :3ds max a character studio. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004. xviii, 333. ISBN 80-251-0030-8. infoneurčenoDigital Sculpting with Mudbox. ISBN 9780240812038. infoGame Character Development :Digital Sculpting for the Realtime Artist. ISBN 9781598634655. info
Požadavky
SOUHLASZájem pracovat v 3D modelovacích, individuální práce na projektech.
Garant
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Vyučující
MgA. Helena Lukášová, ArtD.RNDr. Igor ChalásMgr. Jiří Chmelík, Ph.D.