Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané kapitoly k teorii mysli (VV065)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VV065 - Vybrané kapitoly k teorii mysli, Fakulta informatiky, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na počátku uvažování o mysli je dualismus "mysli a těla". Výchozí poznatky o mysli vzniklé testováním mozku spadají do počátku druhé poloviny 19. století. Oč se vědecky opírá psychoanalýza ve svých variantách? Podmíněné reflexy jako výchozí klíč k teorii učení (od Pavlova ke Skinnerovi). Vazba na zatím existující tajemství života udržuje do poloviny 20. století mýtus lidského vědomí jako "aspektu duše". Výzva tlumočená roku 1950 v britském "Mind" počítačové technologii (Turing). Vznik hnutí za "umělou inteligenci". Programované učení. Šok kolem autonomního "přípravného potenciálu" mozku. "Tvrdé" a "měkké" otázky kolem lidské mysli. Co dosvědčuje stroj hrající šachy? Záhady kolem ukládání paměťových stop v mozku. Sebe-vědomí jako dynamický systém. Mimosmyslové vnímání a možnost reprodukce zážitků z klinické smrti ("NDE"). PET a fMRI jako tykadla mozkové aktivity. Organický základ poruch duševní integrity. Čím je člověku "mysl"?

Osnova

Na počátku uvažování o mysli je dualismus "mysli a těla". Výchozí poznatky o mysli vzniklé testováním mozku spadají do počátku druhé poloviny 19. století. Oč se vědecky opírá psychoanalýza ve svých variantách? Podmíněné reflexy jako výchozí klíč k teorii učení (od Pavlova ke Skinnerovi). Vazba na zatím existující tajemství života udržuje do poloviny 20. století mýtus lidského vědomí jako "aspektu duše". Výzva tlumočená roku 1950 v britském "Mind" počítačové technologii (Turing). Vznik hnutí za "umělou inteligenci". Programované učení. Šok kolem autonomního "přípravného potenciálu" mozku. "Tvrdé" a "měkké" otázky kolem lidské mysli. Co dosvědčuje stroj hrající šachy? Záhady kolem ukládání paměťových stop v mozku. Sebe-vědomí jako dynamický systém. Mimosmyslové vnímání a možnost reprodukce zážitků z klinické smrti ("NDE"). PET a fMRI jako tykadla mozkové aktivity. Organický základ poruch duševní integrity. Čím je člověku "mysl"?

Požadavky

Doporučuje se absolvovat předtím kurs VV030.

Garant

doc. RNDr. Aleš Horák, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Ing. Miloslav Dokulil, DrSc.