Předmět Management ve sportu (bk2062)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu bk2062 - Management ve sportu, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu bude seznámit studenty se specifiky prostředí sportu s činnostmi manažera ve sportu a ekonomikou neziskových organizací v TVS a sportu.Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni:1. pochopit různé modely procesů strategického řízení sportovní organizace a diskutovat o významu těchto modelů při zohlednění specifik ve sportu;2. kriticky analyzovat klíčové rysy současného strategického řízení ve sportovním prostředí;3. identifikovat strategická rozhodnutí, kterým čelí manažeři ve sportovních organizacích;4. kriticky hodnotit strategické možnosti sportovní organizace včetně jejich proveditelnosti a udržitelnosti;5. identifikovat problémy a příležitosti, jimž čelí sportovní organizace při implementaci jejich zvolené strategiedále bude student schopen:- charakterizovat funkce, role a činnosti sportovního manažera,- analyzovat vnější a vnitřní prostředí sportovní organizace a na jejím základě formulovat strategie,- diskutovat o odvětví tělesné výchovy a sportu a jeho specifikách- rozumí financování TVS v ČR- navrhnout financování neziskových sportovních organizací
Osnova
1. Úvod do strategického řízení- potřeba strategického a finančního plánování, základní strategické koncepce řízení a modely v globálním sportovní, odvětví;2. Strategické prostředí: Trhové prostředí, PESTEL analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil; modely sportovních trhů a jejich strategické důsledky, koncentrace kapitálu a mezery na trhu v oblasti sportu;3. Úloha státu v rozvoji sportu – důvody státních intervencí, regulace kontrola, rozsah statní intervence;4. Neziskový sektor a sport – úloha neziskového sektoru ve sportu, organizace v neziskovém sektoru pro sport.5. Profesionální sport – pojem, úloha médií, management sportovců, hodnocení výsledků;6. Principy strategického managementu a strategické volby ve sportu - základ konkurenční výhody, strategie, diverzifikace, analýzy hodnotového řetězce, SWOT / TOWS matice a RACES analýza;7. Organizační a strategické změny – podmínky vnitřní organizace ve sportu, archetypy dynamiky změn vnitřního uspořádání sportovních organizací pro plnění zvolené strategie;8. Řízení lidských zdrojů ve sportu – specifika řízení a hodnocení lidských zdrojů ve sportovních organizacích;9. Leadership – Vůdcovství – teorie vůdcovství, odlišnosti pojmů manažer a vůdce a jejich důsledky na řízení sportovní organizace;10. Organizační kultura ve sportu – specifika a význam organizační kultury ve sportu, subkultury, organizační identita, diagnostika a manažování změn v organizační kultuře sportovních organizací;11. Finanční management sportovní organizace – finanční zdroje ve sportu, informace pro finanční management a jejich význam z hlediska řízení sportovní organizace;12. Implementace strategie – z perspektivy marketingu, organizace a finančního managementu;13. Hodnocení výkonnosti ve sportu – specifika hodnocení výkonnosti v sportovní organizaci, multidimenzionální přístup při hodnocení výkonnosti a jeho kritéria.
Literatura
povinná literaturaČÁSLAVOVÁ, Eva. Management sportu. Praha: East west publishing company, 2000. 172 s. ISBN 80-7219-010-5. infodoporučená literaturaNOVÁ, Jana . THE MANAGERIAL CONCEPTS OF THE QUALITY AND PERFORMANCE AND THEIR INTEGRATION IN THE SPORT ORGANIZATIONS. In 11th International Scientific Conference on Transformation Processes in sport - MSA Podgorica 2014. 2014. ISBN 978-9940-569-09-9. infoNOVÁ, Jana . THE CONCEPT OF THE GOOD GOVERNANCE AND ITS IMPACT ON THE ACADEMIC STANDARDS IN SPORT EDUCATION. In XII ENSSEE Forum. 2013. infoKey concepts in sport management. Edited by Terri Byers - Trevor Slack - Milena M. Parent. Los Angeles, Calif. ; London: SAGE Publications Limited, 2012. xiii, 203. ISBN 1412928419. infoSport management :principles and applications. Edited by Russell Hoye. 3rd ed. New York: Routledge, 2012. xx, 284 p. ISBN 9780080964324. infoneurčenoNOVÁ, Jana . Management sportu – teorie, případové studie, kvalita. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 155 s. ISBN 978-80-210-6780-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6781-2014. info
Požadavky
bk602 Management || bk1039 Management || bk2039 Management || ESF:BKH_ZMAN Základy managementu Absolvování předmětu Základy managementu
Garant
Ing. Jana Nová, PhD., MBA
Vyučující
Ing. Jana Nová, PhD., MBA