Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Programy s využitím netradičního náčiní (bp1230)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu bp1230 - Programy s využitím netradičního náčiní, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Student získá znalosti o novodobých pomůckách a zásobu cvičení. Student získá teoretický, praktický základ cvičení, aby u jedinců různé věkové kategorie uměl rozvíjet:1. vzpřímené držení těla - stát, chodit; (i po úraze)2. kontrolovat pohyby (pohybovat se požadovaným směrem);(správná technika pohybu)3. přesunovat tělesnou hmotu; (správný průběh pohybu)4. absorpce doskoků, dopadů; (správná volba cviků)5. ochraňovat páteř a vnitřní orgány. (zásoba cvičení, kteráchrání vnitřní orgány)

Osnova

Novodobé pomůcky + opakování (TRX, gutax – balanční lano, gravity, pump FX, move it – komplex cvičení, funkční trénink, kettlbell, balanční deskyPohybové schopnosti - dělení, definice a využití balančního cvičení k rozvoji pohybových schopností a zásoba cvičení od útlého věku až po senioryDeterminanty balančního cvičení v praktické hodině, zásoba cvičení pro děti, po úraze a pro senioryMetody, formy a postupy rozvoje síly na balančních pomůckáchAplikace silového tréninku po úraze, pro děti – specifikum, pro seniory - specifikumCore trénink s využitím pomůcek bosu, balanční plošiny, TRX, balanční lanaDeterminanty core tréninku s využitím regeneraceMetody, formy a zásoba cvičení s balančními pomůckami core trénink a cvičení v těhotenství a po těhotenstvíDeterminanty vytrvalostního výkonu s balančními pomůckamiMetody, formy a postupy rozvoje vytrvalosti zásoba cvičení pro všechny věkové kategorieDeterminanty rozvoje koordinačních schopnostíTrénink koordinace na balančních pomůckách pro všechny věkové kategorie, po úrazeStruktura sportovního výkonu (v různých sportovních disciplínách s balančními pomůckamiPeriodizace a plánování tréninku (zaměřeno na kondiční složku) po úrazeFlexibilita a využití balančních pomůcek pro všechny věkové kategorie a po úrazeSpecifika tréninku dětí, mládeže s balančními pomůckamiRegenerační a rehabilitační prostředky s balančními pomůckami

Literatura

Beachle, T. R., Earle, R. W. Essentials of Strength Training and Conditioning. Champaign: Human Kinetics. 2008. 640s.Basset, D. R, - Howley, E. T. Limiting factors for maximum oxygen uptáme and determinants of endurance performance. In: Med Sci Exerc. 2000, roč. 32, č. 1, s. 70 – 84.Bompa, T. O., Carrera, M. C. Periodization Training for Sports. Champaign: Human Kinetics. 2005. 259sKuszewski, M.,Gnat, R., Saulicz, E. Stability training of the lumbo-pelvo-hip complex influence stiffness of the hamstrings: a preliminary study. In: Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. 2009, roč. 19, číslo 2, , s. 260-266.Petersen, D. The Top Ten Myths About Core Exercise and Training. http://ezinearticles.com/?The-Top-Ten-Myths-About-Core-Exercise-and-Training&id=137914Ikai, M., Fukunago, T. Calculation of muscle strength per unit cross sectional area of human muscle by means of ultrasonic measurement. In: Int Z Angew Physiol. 1968, roč.26, s. 26-32GRASGRUBER, Pavel a Jan CACEK . Sportovní geny. 1. vyd. Brno: Computer press, 2008. 480 s. Sport a fitnes 1. ISBN 978-80-251-1873-3. infoCACEK, Jan , Jiří NYKODÝM a Josef MICHÁLEK . Trénink koordinace (Obratnosti) - Úvod do problematiky. Atletika, Praha 4: Česká atletika s.r.o., 2008, roč. 60, č. 10, s. 23-25. ISSN 0323-1364. infoMORAVEC, Roman. Teória a didaktika športu. 1. vyd. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave, 2004. 212 s. ISBN 80-89075-22-3. info

Požadavky

Student získá znalosti o novodobých pomůckách a zásobu cvičení. Student získá teoretický, praktický základ cvičení, aby u jedinců různé věkové kategorie uměl rozvíjet: 1. vzpřímené držení těla - stát, chodit; (i po úraze) 2. kontrolovat pohyby (pohybovat se požadovaným směrem); (správná technika pohybu) 3. přesunovat tělesnou hmotu; (správný průběh pohybu) 4. absorpce doskoků, dopadů; (správná volba cviků) 5. ochraňovat páteř a vnitřní orgány. (zásoba cvičení, která chrání vnitřní orgány)

Garant

Mgr. Pavlína Vaculíková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Pavlína Vaculíková, Ph.D.MUDr. Kateřina KapounkováMgr. Lenka Svobodová, Ph.D.