Předmět Základy managementu a marketingu (bp2217)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu bp2217 - Základy managementu a marketingu, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studen je po ukončení předmětu schopen interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu, uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a organizačním rozvoji organizace a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí. Umí aplikovat principy analýzy prostředí managementu a učinit závěry a formulovat strategie. Dále student dokáže aplikovat teoretické principy získávání, výběru, rozmísťování, motivaci, odměňování, vzdělávání a propouštění pracovníků v moderním pojetí personálního managementu. V oblasti marketingu student dokáže prakticky využít jednotlivé části marketingového mixu a vysvětlit a aplikovat proces marketingového plánování.
Osnova
Pojmy managementu, klasické školy managementu. Funkce manažera – rozhodování, plánování, organizování, vedení a kontrola. Prostředí managementu a jeho analýzy. Personální management - personální plánování, výběr, přijímání, rozmísťování, propuštění, vzdělávání, odměňování a rozvoj pracovníků. Pojmy marketingu. Marketingový mix. Proces marketingového plánování.
Literatura
Řízení lidských zdrojů :nejnovější trendy a postupy. Edited by Michael Armstrong, Translated by Josef Koubek. 10. vyd. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3. infoŘízení lidských zdrojů :základy moderní personalistiky. Edited by Josef Koubek. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007. 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3. infoROBBINS, Stephen P. a Mary COULTER. Management. Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004. 600 s. ISBN 80-247-0495-1. infoBĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8. infoVODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999. 291 s. ISBN 80-85943-94-8. infoDONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997. 821 s. ISBN 9788071694229. infoKOUBEK, Josef. Personální práce v malých podnicích. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. 192 s. ISBN 80-7169-206-9. infoMAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996. 308 s. ISBN 80-7169-297-2. infoHORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. 365 s. info
Garant
Mgr. Oldřich Racek
Vyučující
Mgr. Oldřich Racek