Předmět Didaktika tělesné výchovy (nk2004)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu nk2004 - Didaktika tělesné výchovy, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:;- porozumět didaktice tělesné výchovy ve vztahu k dalším vědním disciplínám;- interpretovat historický vývoj školní tělesné výchovy v souvislosti se změnami učebních osnov;- vysvětlit význam kurikulární reformy a použít informace k tvorbě školních vzdělávacích programů;- porozumět současnému pojetí školní tělesné výchovy;- orientovat se v edukačním procesu;- na základě znalostí pochopit roli edukátora ve vyučovacím procesu;- aplikovat vyučovací styly, postupy, metody a zásady ve vyučovacímprocesu;- pochopit edukanta jako subjekt i objekt edukace;- dokáže plánovat, hodnotit a vést vyučovací jednotku tělesné výchovy a dodržovat pravidla bezpečnosti ve školní tělesné výchově;- rozvoj diagnostické kompetence ve školní tělesné výchově
Osnova
1. Vývoje tělesné výchovy na našich školách;2. Didaktika tělesné výchovy;3. Výzkum v didaktice tělesné výchovy;4. Reforma školství;5. Reforma kurikula a kurikulární dokumenty;6. RVP a ŠVP;7. Současné pojetí školní TV;8. Edukace jako proces;9. Edukant: periodizace vývoje, tělesná zdatnost – pohybové;schopnosti a dovednosti;10. Edukant – motivace k učení;11. Edukátor – osobnost, schopnosti, dovednosti, kompetence, typologie;12. Edukátor – vyučovací metody, styly, postupy, zásady;13. Cíle školní TV;14. Podmínky a obsah školní TV;15. Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní TV;16. Organizační formy a bezpečnost ve školní TV;Inovace: Koncepce a význam diagnostické kompetence ve školní tělesné výchově
Literatura
Školní kázeň v teorii a praxi :učebnice pro studenty učitelství. ISBN 9788073874322. infoTřídní klima a školní klima. ISBN 9788024727424. infoAktuální témata didaktiky školní tělesné výchovyRychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998. 171 s.BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. Praha: Triton, 2011. 260 s. ISBN 978-80-7387-436-0. infoNAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 120 s. ISBN 9788024736723. infoKOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování :vyučování jako dialog, řízení učení žáků, styly a způsoby hodnocení, komunikace, kooperace a interakce. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 230 s. ISBN 978-80-247-2857-5. infoVILÍMOVÁ, Vlasta . Didaktika tělesné výchovy. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 144 s. 48822/FSpS-2/09-17/99. ISBN 978-80-210-4936-9. infoHANSEN ČECHOVÁ, Barbara. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 117 s. ISBN 978-80-7367-388-8. infoDYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel :příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6. infoBezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. Edited by Eva Dandová. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008. 171 s. ISBN 978-80-7357-373-7. infoKlíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. 155 s. ISBN 978-80-7367-434-2. infoGRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2008. 209 s. ISBN 978-80-7409-010-3. infoOdměny a tresty ve školní praxi. Edited by Robert Čapek. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-1718-0. infoRámcový vzdělávací program pro gymnázia - RVP G. : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006. 98 s. URL infoPRÁŠILOVÁ, Michaela. Tvorba vzdělávacího programu. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006. 191 s. ISBN 80-7254-712-7. infoKOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků :formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005. 157 s. ISBN 80-247-0885-X. infoJABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005. 135 s. ISBN 80-85783-55-X. infoRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání :s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. 126, 92 s. ISBN 80-87000-02-1. infoKYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Translated by Dagmar Tomková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 151 s. ISBN 80-7178-945-3. infoBENDL, Stanislav. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2005. 298 s. ISBN 80-7254-624-4. infoBENDL, Stanislav. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2004. 208 s. ISBN 80-86642-14-3. infoPODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004. 223 s. ISBN 80-7254-474-8. infoPODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem :student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. 145 s. ISBN 80-244-0444-3. infoKlíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
Požadavky
(! np011 Kinantropologie ) && ! NOW ( np011 Kinantropologie )Základní znalosti z předmětu didaktika tělesné výchovy
Garant
PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.