Předmět Případové managerské studie ve sportu (nk2330)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu nk2330 - Případové managerské studie ve sportu, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Po úspěšném absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni:1. uplatnit teoretické koncepty a výsledky aktuálního výzkumu k analýze současných trendů v rámci sportovního odvětví.2. pochopit vývoj v globálním sportu v rámci širších ekonomických, politických a sociálních souvislosti4. kriticky analyzovat a hodnotit odbornou literaturu vztahující se k aktuálním otázkám v oblasti sportu5. aktivně se účastnit závěrečného interaktivního workshopu zabývajícího se kontroverzními otázkami, které se týkají sportovního odvětví6. využívat dovednosti potřebné pro vlastní výzkumnou práci a práci s literaturou a to zejména:• Aplikovat získané znalostí pro řešení praktických problémů a prezentaci dat• Akademické psaní / gramotnost• Komunikace / prezentace - ústně i písemně,• Kritické myšlení a psaní• Sebehodnocení / reflexe, včetně uvědomění si a zvládání emocí• Interpersonální včetně týmové spolupráce ostatními, vyjednávání a přesvědčování. schopnost orientace na trhu práce s využitím poznatků z předmětů odborná praxe
Osnova
Předmět se zaměří na výběr z hlavních současných problémů v oblastí národního a mezinárodního sportu. Výběr jednotlivých témat bude aktuálně (dle potřeby) aktualizován a proto výčet témat případových studií je pouze orientační:I. Prvních šest případových studií bude věnováno analýze uplatnění teoretických poznatků získaných předchozím studiem v praxi a to:- management ve sportu- marketing ve sportu- personální management ve sportu- uplatnění principů projektového managementu při organizaci sportovních událostí- právní aspekty ve sportu- psychologické a sociální aspekty ve sportu- využití znalosti oboru ve sportovní praxiII. Další případové studie budou prezentovat vývoj ve sportovním managementu v mezinárodním kontextu a témata budou zaměřeny na problematiku:1. Komercializace sportu2. Ekonomika a politika velkých sportovních soutěží.4. Dopady nových mediálních technologií na sport.4. Sport a jeho význam pro regionální rozvoj.5. Vývoj v rámci olympijských a paralympijských her.6. Řízení globálního sportu.7. Vliv environmentální udržitelnosti na sportovní odvětví.8. Regionální případové studie současného sportovního průmyslu (např. Severní Amerika, Jižní Asie, Střední východ).
Literatura
doporučená literaturaDURDOVÁ, Irena. Sociální, ekonomické a etické aspekty současného sportovního prostředí. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2011. 127 s. ISBN 9788024824390. infoČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9. infoHOYE, Russell. Sport management :principles and applications. 1st pub. Oxford: Elsevier, 2006. viii, 229. ISBN 0-7506-6676-5. infoREKTOŘÍK, Jaroslav . Základy ekonomie sportu. První. Praha: Ekopress, 2006. 191 s. Ekonomie. ISBN 80-86929-04-3. info
Požadavky
Management sportu, Marketing sportu, Personální management, předměty společenských věd
Garant
prof. PhDr. Michal Charvát, CSc.
Vyučující
Ing. Jana Nová, PhD., MBA