Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika tělesné výchovy (np2004)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu np2004 - Didaktika tělesné výchovy, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na konci tohoto kurzu bude student schopen:;- porozumět didaktice tělesné výchovy ve vztahu k dalším vědním disciplínám;- interpretovat historický vývoj školní tělesné výchovy v souvislosti se změnami učebních osnov;- vysvětlit význam kurikulární reformy a použít informace k tvorbě školních vzdělávacích programů;- porozumět současnému pojetí školní tělesné výchovy;- orientovat se v edukačním procesu;- na základě znalostí pochopit roli edukátora ve vyučovacím procesu;- aplikovat vyučovací styly, postupy, metody a zásady ve vyučovacímprocesu;- pochopit edukanta jako subjekt i objekt edukace;- dokáže plánovat, hodnotit a vést vyučovací jednotku tělesné výchovy a dodržovat pravidla bezpečnosti ve školní tělesné výchově;- rozvoj diagnostické kompetence ve školní tělesné výchově

Osnova

1. Vývoje tělesné výchovy na našich školách;2. Didaktika tělesné výchovy;3. Výzkum v didaktice tělesné výchovy;4. Reforma školství;5. Reforma kurikula a kurikulární dokumenty;6. RVP a ŠVP;7. Současné pojetí školní TV;8. Edukace jako proces;9. Edukant: periodizace vývoje, tělesná zdatnost – pohybové;schopnosti a dovednosti;10. Edukant – motivace k učení;11. Edukátor – osobnost, schopnosti, dovednosti, kompetence, typologie;12. Edukátor – vyučovací metody, styly, postupy, zásady;13. Cíle školní TV;14. Podmínky a obsah školní TV;15. Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní TV;16. Organizační formy a bezpečnost ve školní TV;Inovace: Koncepce a význam diagnostické kompetence ve školní tělesné výchově

Literatura

Školní kázeň v teorii a praxi :učebnice pro studenty učitelství. ISBN 9788073874322. infoTřídní klima a školní klima. ISBN 9788024727424. infoRychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998. 171 s.Aktuální témata didaktiky školní tělesné výchovyBENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. Praha: Triton, 2011. 260 s. ISBN 978-80-7387-436-0. infoNAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 120 s. ISBN 9788024736723. infoKOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování :vyučování jako dialog, řízení učení žáků, styly a způsoby hodnocení, komunikace, kooperace a interakce. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 230 s. ISBN 978-80-247-2857-5. infoVILÍMOVÁ, Vlasta . Didaktika tělesné výchovy. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 144 s. 48822/FSpS-2/09-17/99. ISBN 978-80-210-4936-9. infoHANSEN ČECHOVÁ, Barbara. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 117 s. ISBN 978-80-7367-388-8. infoDYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel :příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6. infoBezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. Edited by Eva Dandová. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008. 171 s. ISBN 978-80-7357-373-7. infoKlíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. 155 s. ISBN 978-80-7367-434-2. infoGRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2008. 209 s. ISBN 978-80-7409-010-3. infoOdměny a tresty ve školní praxi. Edited by Robert Čapek. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-1718-0. infoRámcový vzdělávací program pro gymnázia - RVP G. : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006. 98 s. URL infoPRÁŠILOVÁ, Michaela. Tvorba vzdělávacího programu. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006. 191 s. ISBN 80-7254-712-7. infoKOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků :formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005. 157 s. ISBN 80-247-0885-X. infoJABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005. 135 s. ISBN 80-85783-55-X. infoRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání :s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. 126, 92 s. ISBN 80-87000-02-1. infoKYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Translated by Dagmar Tomková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 151 s. ISBN 80-7178-945-3. infoBENDL, Stanislav. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2005. 298 s. ISBN 80-7254-624-4. infoBENDL, Stanislav. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2004. 208 s. ISBN 80-86642-14-3. infoPODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004. 223 s. ISBN 80-7254-474-8. infoPODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem :student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. 145 s. ISBN 80-244-0444-3. infoKlíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info

Požadavky

(! np011 Kinantropologie ) && ! NOW ( np011 Kinantropologie )Základní znalosti z předmětu didaktika tělesné výchovy

Garant

PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.Mgr. Lenka Přikrylová