Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Případové managerské studie ve sportu (np2330)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu np2330 - Případové managerské studie ve sportu, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Po úspěšném absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni:1. uplatnit teoretické koncepty a výsledky aktuálního výzkumu k analýze současných trendů v rámci sportovního odvětví.2. pochopit vývoj v globálním sportu v rámci širších ekonomických, politických a sociálních souvislosti4. kriticky analyzovat a hodnotit odbornou literaturu vztahující se k aktuálním otázkám v oblasti sportu5. aktivně se účastnit závěrečného interaktivního workshopu zabývajícího se kontroverzními otázkami, které se týkají sportovního odvětví6. využívat dovednosti potřebné pro vlastní výzkumnou práci a práci s literaturou a to zejména:• Aplikovat získané znalostí pro řešení praktických problémů a prezentaci dat• Akademické psaní / gramotnost• Komunikace / prezentace - ústně i písemně,• Kritické myšlení a psaní• Sebehodnocení / reflexe, včetně uvědomění si a zvládání emocí• Interpersonální včetně týmové spolupráce ostatními, vyjednávání a přesvědčování. schopnost orientace na trhu práce s využitím poznatků z předmětů odborná praxe

Osnova

Předmět se zaměří na výběr z hlavních současných problémů v oblastí národního a mezinárodního sportu. Výběr jednotlivých témat bude aktuálně (dle potřeby) aktualizován a proto výčet témat případových studií je pouze orientační:I. Prvních šest případových studií bude věnováno analýze uplatnění teoretických poznatků získaných předchozím studiem v praxi a to:- management ve sportu- marketing ve sportu- personální management ve sportu- uplatnění principů projektového managementu při organizaci sportovních událostí- právní aspekty ve sportu- psychologické a sociální aspekty ve sportu- využití znalosti oboru ve sportovní praxiII. Další případové studie budou prezentovat vývoj ve sportovním managementu v mezinárodním kontextu a témata budou zaměřeny na problematiku:1. Komercializace sportu2. Ekonomika a politika velkých sportovních soutěží.4. Dopady nových mediálních technologií na sport.4. Sport a jeho význam pro regionální rozvoj.5. Vývoj v rámci olympijských a paralympijských her.6. Řízení globálního sportu.7. Vliv environmentální udržitelnosti na sportovní odvětví.8. Regionální případové studie současného sportovního průmyslu (např. Severní Amerika, Jižní Asie, Střední východ).

Literatura

doporučená literaturaDURDOVÁ, Irena. Sociální, ekonomické a etické aspekty současného sportovního prostředí. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2011. 127 s. ISBN 9788024824390. infoČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9. infoHOYE, Russell. Sport management :principles and applications. 1st pub. Oxford: Elsevier, 2006. viii, 229. ISBN 0-7506-6676-5. infoREKTOŘÍK, Jaroslav . Základy ekonomie sportu. První. Praha: Ekopress, 2006. 191 s. Ekonomie. ISBN 80-86929-04-3. info

Požadavky

Management sportu, Marketing sportu, Personální management, předměty společenských věd

Garant

prof. PhDr. Michal Charvát, CSc.

Vyučující

Ing. Jana Nová, PhD., MBA