Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Alternativní formy cvičení (np2410)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu np2410 - Alternativní formy cvičení, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je získat dovednosti vytvářet adekvátní pohybové programy vzhledem k věku klienta (dítě, senior), civilizačnímu onemocnění (vertebrogenní obtíže, hypertenze, diabetes mellitus aj.), handicapu i druhu výkonnostního sportu. Na konci tohoto předmětu bude student schopen samostatně vytvářet adekvátní pohybově intervenční programy ve vztahu k individuálním potřebám klienta.

Osnova

• Využití jógy jako prevence negativních civilizačních vlivů (špatné pohybové návyky, stereotypy, stres, napětí).• Využití prvků jógy v regeneraci sportovce (kompenzace jednostranného zatížení, prevence přetížení a poranění pohybového aparátu).• Využití alternativních forem cvičení (jóga, taj-či, Feldenkrais) v prevenci i terapii psychosomatických potíží.• Využití alternativních forem cvičení ke zlepšení koordinačních a koncentračních schopností sportovce.• Využití alternativních forem cvičení ke zlepšení ideomotorických funkcí klienta/sportovce.• Techniky pránájámy a řízeného dýchání, relaxační a meditační techniky.• Metodika tvorby pohybového programu zdravého životního stylu (pohyb, relaxace, psychika).• Využití alternativních forem cvičení u dětí.• Vytváření specifických pohybových programů – didaktické zásady.• Prezentace pohybových programů a jejich analýza.

Literatura

Hirschi, G. (2007). Duchovní síla jógy: ásany, meditace, mudry. Olomouc, Česko: Fontána.Simon, D. & Makolowski I. (2006). Očistné jogínské techniky: šatkarmy aneb "šestero očistných úkonů". (1.vyd.). Olomouc, Česko: Fontána.Maehle, G. (2011). Aštánga vinjása jóga: Pataňdžaliho jóga v praxi: podrobný průvodce základní sestavou. (1. vyd. ). Olomouc, Česko: Fontána.Nešpor, K. (1998). Jóga pro děti: relaxace, příběhy, cvičení. (1. vyd.). Praha, Česko: Velryba.De Michelis, E. (2005). A history of modern yoga: Patañjali and western esotericism. (1st pbk. ed.). London, UK: Continuum.Pechová, V. (2009). Tai chi. (1. vyd.). Praha, Česko: Grada.Feldenkrais, M. (1990). Awareness through movement: easy-to-do health exercises to improve your posture, vision, imagination, and personal awareness. (1st HarperCollins pbk. ed., viii, 173 s., [8] s. obr. příl.) San Francisco: HarperSanFrancisco.

Garant

prof. RNDr. Jarmila Riegerová, CSc.

Vyučující

Mgr. Jana Řezaninová, Ph.D.