Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interakce s klientem (np2413)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu np2413 - Interakce s klientem, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je:- představit principy vzájemné interakce s určitým klientem.- získat profesní kompetence tak, aby student byl schopen aplikací v profilových profesích kinantropologických (poradenství, volba postupů v kontaktu s jedincem či skupinou, realizace a hodnocení programů, týmová spolupráce, prevence patologických jevů).

Osnova

• Základní terminologie, přístupy, paradigma – interakční profese, pomáhající profese.• Konsultace, poradenství – systémy a sítě. Prevence – diagnostika – prognóza. Základy diagnostiky– principy, práce se senzitivními daty.• Přístupy: poradenské, manipulativní, direktivní.• Vztah profesionála a klienta.• Typy a prostředky komunikace s klientem, včetně klienta v krizi a klientů z minoritních skupin.• Postoje a možnosti jejich změn. Profesionální postoje.• Principy diagnostiky střední úrovně: dotazovací, pozorovací, projektivní. Měření. Chyby v hodnocení.• Profesní kompetence v profesích: interakčních, pomáhajících, dobrovolnických.• Sebereflexe pracovníka.• Etika práce s klientem.• Syndrom vyhoření, jeho prevence a zvládání.• Řešení modelových situací (ve vazbě na semináře). V rámci seminářů budou procvičená jednotlivá témata z přednášek.

Literatura

Kol. (2013). Regenerace a výživa ve sportu. Brno, Česko: FSpS, Masarykova Univerzita.Válková, H. (2012). Teorie aplikovaných pohybových aktivit pro užití v praxi 1. Olomouc, Česko: Univerzita Palackého.Baštecká, B. (2003). Klinická psychologie v praxi. Praha, Česko: Portál.Křivohlavý, J. (2010). Pozitivní psychologie. Praha, Česko: Portál.Krejčířová, O. , Treznerová, I. (2011). Malý lexikon sociálních služeb. Olomouc, Česko: Univerzita Palackého.Kopřiva, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha, Česko: Portál.Gabura, J., Pružinská, J. (1995). Poradenský proces. Praha, Česko: Sociologické nakladatelství.Lieberman, L. J., McHugh, E. (2001). Health-related fitness of children who are visually impaired. Journal of Visual Impairment & Blindness, 91, pp.272-287.Lante, K. A., Walkley, J. W., Gamble, M., & Vassos, M. V. (2011). An initial evaluation of a long-term, sustainable, integrated community-based physical activity program for adults with intellectual disability. Journal of Intellectual and Developmental DMarks, B., Sisirak, J., Heller, T., & Wagner, M. (2010). Evaluation of community-based health promotion programs for Special Olympics athletes. Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities, 7(2), pp.119-129Journal of Applied Psychology – vybraná témata.Pitetti, K. H., & Tan, D. M. (1991). Effects of a minimally supervised exercise program for mentally retarded adults. Medicine & Science in Sports & Exercise.

Požadavky

Aktivní účast ve výuce a zpracování průběžných úkolů; kritické čtení z oblasti poradenství (písemně + ppt. prezentace), esej s tématem „interakce s problémovým klientem“: vlastní zkušenost nebo reakce na mediální kauzu.Zkouška (písemný test a zpětná vazba): hodnocení podstaty řešeného problému a komunikační dovednost.

Garant

prof. PhDr. Hana Válková, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Hana Válková, CSc.