Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aplikované pohybové aktivity I (handicap) (np2420)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu np2420 - Aplikované pohybové aktivity I (handicap), Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je získat vědomosti o možnostech rozličných pohybových aktivit dětí, mládeže a dospělých se speciálními potřebami. Nabýt vědomosti o přístupech a možnostech integrace osob se zdravotním postižením v oblasti pohybových aktivit, teoreticky znát vhodné pohybové aktivity ve vztahu k participaci u různých lidí se speciálními potřebami. Student získá také praktické zkušenosti a po absolvování předmětu je bude schopen využít spolu s teoretickými poznatky při práci s osobami s postižením zejména ve volnočasových pohybových aktivitách.

Osnova

• Tělesné postižení - charakteristika, vhodná cvičení a pohybové aktivity.• Tělesná postižení - možnosti seberealizace v oblasti sportu (sitting volejbal, basketbal, rugby na vozíku, handbiky, tanec tělesně postižených).• Mentální postižení- charakteristika, vhodná cvičení a pohybové hry.• Sport mentálně postižených (Boccia, Iboccia).• Autismus - charakteristika, možnosti vzdělávání, vhodná cvičení.• Zrakové postižení- charakteristika, cvičení prostorové orientace.• Zraková postižení - vhodná cvičení a pohybové hry na základě sluchového a taktilního vnímání.• Vhodné sporty pro jedince se zrakovým postižením (Showdown, Goalball, zvuková střelba, tanec).• Sluchové postižení – charakteristika, cíl TV a sportu, vhodná cvičení a pohybové hry na rozvoj taktilního a zrakového vnímání a prostorové orientace, vhodné sporty.• Narušená komunikační schopnost - charakteristika, vhodná cvičení z oblasti psychomotoriky.• ADHD, ADD - didaktické zásady při cvičení, vhodná cvičení.• Terapie ve speciálně pedagogické péči - canisterapie, hipoterapie.

Literatura

Davis, R. (2011) Teaching Disability Sport. (2nd Ed.). Champign, IL: Human Kinetics.Ješina, O. , Kudláček,M. (2011). Aplikovaná tělesná výchova. (1. vyd.). Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.Ješina, O., Hamřík a kol. (2011). Podpora aplikovaných pohybových aktivit v kontextu volného času. (1.vyd.). Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.Bláha, L. (2010). Pohybové aktivity a zrakové postižení. Banská Bystrica, Slovensko: UMB v Banskej Bystrici.Horvat, M., Block, M., & Kelly, L. E. (2007). Developmental and Adapted Physical aktivity Assessment. Champiagn, IL: Human Kinetisc.Sherrill, C. (2004). Adapted physical aktivity, recreation and sport: Crossdisciplinary and lifespan (6th Ed.). Boston, MA: WCB/McGraw – Hill.Jones, J., A. (ed.). (1988). Training Guide to Cerebral Palsy Sports. Champaign IL: Hum. Kin. Books,.Bláha, L. (2010). Pohybové aktivity a zrakové postižení. Banská Bystrica, Slovensko: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici.Bláha, L., Pyšný, L. (2000). Provozování pohybových aktivit zrakově handicapovanou populací. (1.vyd.). Ústí nad Labem, Česko: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.Bláha, L., Pyšný, L. (2000). Provozování pohybových aktivit zrakově handicapovanou populací. Vyd. 1. Ústí nad Labem, Česko: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.Winnick, J. P. (2011). Adapted physical education and sport. (5th ed.). Champaign, IL, USA: Human Kinetics.Kudláček, M., Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc, Česko: UP v Olomouci.

Požadavky

Aktivní účast na cvičeních, předvedení metodického výstupu na zadané téma. Ústní zkouška.

Garant

doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.

Vyučující

Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.