Předmět Aplikovaná psychomotorika (np2428)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu np2428 - Aplikovaná psychomotorika, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Po absolvování tohoto předmětu bude student schopen:- porozumět možnostem využití psychomotorických a dalších netradičních aktivit u jedinců se speciálními potřebami či u osob s postižením,- zařazovat alternativní pohybové aktivity do hodin tělesné výchovy / volnočasových pohybových programů, včetně zvládání integrovaných jedinců,- sestavit plán pohybové lekce aplikovaných pohybových aktivit s prvky psychomotoriky, žonglování, rytmických aktivit, pohybových her, aj. a přizpůsobit jej specifickým požadavkům konkrétní cílové skupiny.
Osnova
• Psychomotorika a její postavení v oblasti aplikovaných pohybových aktivit pro jednotlivé věkové skupiny.• Psychomotorická cvičení a hry vhodné pro jedince se speciálními potřebami – s tělesným postižením.• Psychomotorická cvičení a hry vhodné pro jedince se speciálními potřebami – se zrakovým postižením.• Psychomotorická cvičení a hry vhodné pro jedince se speciálními potřebami – se sluchovým postižením.• Psychomotorická cvičení a hry vhodné pro jedince se speciálními potřebami - s mentálním postižením.• Psychomotorická cvičení a hry vhodné pro jedince s ADHD.• Ukázka plánu pohybové lekce aplikovaných pohybových aktivit s prvky psychomotoriky, žonglování, aj. ve vztahu k cílové skupině.• Ukázky pohybových aktivit se zaměřením na cílovou skupinu s následnou analýzou – tělesné postižení.• Ukázky pohybových aktivit se zaměřením na cílovou skupinu s následnou analýzou – zrakové postižení.• Ukázky pohybových aktivit se zaměřením na cílovou skupinu s následnou analýzou – sluchové postižení.• Ukázky pohybových aktivit se zaměřením na cílovou skupinu s následnou analýzou – mentální postižení.• Ukázky pohybových aktivit se zaměřením na cílovou skupinu s následnou analýzou – senioři.
Literatura
Hermová, S. (1997). Psychomotorické hry. Praha, Česko: Portál.Zimmerová, R. et al. (2001). Netradiční sportovní činnosti: Náměty a metody pro školu i volný čas. Praha, Česko: PortálMazal, F. (2000). Pohybové hry a hraní. Olomouc, Česko: Hanex.Borová, B. (2001). Míče, míčky a hry s nimi. Praha, Česko: Portál.Davis, R.W. (2002). Teaching Disability Sport. A Guide for Physical Educators. Champign, IL: Human Kinetics.Kasser, S.L.; Lytle, R.K. (2013). Inclusive Physical Activity. Champign, IL: Human Kinetics.Blahutková, M. (2007). Psychomotorika. Brno, Česko: MU.Adamírová, J. (2006). Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha, Česko: ČASPV.Winnick, J.P. (2010). Adapted Physical Education and Sport. Champign, IL: Human Kinetics.Blahutková, M., Klenková, J., Zichová, D. (2005). Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno, Česko: MU.Dvořáková, H. (1995). Cvičíme a hrajeme si. Olomouc, Česko: Hanex.Trávníková, D. (2008) Žonglování. Brno, Česko: MU.Zimmer, R. (2006). Handbuch der Psychomotorik. Freiburg, Německo: Herder.
Požadavky
Aktivní účast v seminářích; příprava a realizace jedné pohybové aktivity se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu (senioři, zrakové, sluchové či pohybové postižení, ADHD, aj.).
Garant
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.