Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zážitková pedagogika (np2431)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu np2431 - Zážitková pedagogika, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Výuka předmětu je zaměřena na nácvik a osvojení základních principů a metod zážitkové pedagogiky. Studenti se seznámí se základními teoretickými východisky a koncepty z oblasti teorie zkušenostně reflektivního učení a základů práce se skupinou, a posléze si, prostřednictvím aplikace na sobě samých, různorodé techniky zážitkové pedagogiky bezprostředně vyzkouší. Opomenuta přitom nebude významná metodická reflexe zařazovaná na závěr jednotlivých programů a činností.Ve druhé polovině semestru v rámci seminářů studenti zrealizují některé techniky, a to v bezpečném prostředí skupiny spolužáků, tedy ještě před tím, než je budou moci aplikovat v bezprostředním kontaktu s klientem. Za supervize samotných účastníků i lektorů jim bude poskytnuta zpětná vazba o způsobu jejich vedení a dojde k upevnění nabytých dovedností.Po absolvování předmětu student získá potřebné dovednosti z oblasti zážitkové pedagogiky a bude schopen samostatně tyto techniky realizovat v praxi.

Osnova

Seznamovací techniky.Icebreakers.Warm-up techniky.Dynamics a problem solving techniky.Aktivity na podporu skupinové koheze.Techniky zážitkové pedagogiky.Metodická reflexe.

Literatura

povinná literaturaSvatoš,V. , Lebeda, P. (2005). Outdoor trénink: pro manažery a firemní týmy. Praha, Česko: Grada.neurčenoBunting, C., J. (2006). Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign, IL: Human Kinetics,Barton, B. (2007). Safety, risk and adventure in outdoor activities. London, UK: Paul Chapman publishing.Gilbertson, K. (2006). Outdoor education: methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics.Martin, A., Franc, D., Zounková, D. (2004). Outdoor and experiential learning: an holistic and creative approach to programme design. London, UK: Gower.

Požadavky

90 % účast, realizace některých technik za supervize účastníků a lektorů.

Garant

doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.