Předmět Příprava zážitkových kurzů (v2002)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu v2002 - Příprava zážitkových kurzů, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy teorie a metodiky zážitkové pedagogiky a zprostředkovat jim tak možnost podílet se na smysluplné přípravě a realizaci zážitkových kurzů v praktickém profesním životě. Student bude po skončení kurzu schopen:•popsat základní východiska a principy zážitkové pedagogiky•aplikovat základní znalosti z oblasti práce se skupinou•použít základní techniky cílené zpětné vazby a reflexe•orientovat se v aktivitách a programech a umět je volit dle potřeby cílové skupiny•správně a funkčně navrhovat jednodušší akce a programy využívající zkušenostně reflektivního učení
Osnova
•Úvod do tématu, vymezení základních pojmů;•Zážitková pedagogika a zkušenostně reflektivní učení;•Vymezení pojmu malá sociální skupina a základní východiska a principy práce s ní;•Základní poznatky z oblasti skupinové dynamiky;•Základy vedení reflexe;•Techniky a metody cílené zpětné vazby;•Zásady tvorby programů a kurzů zážitkové pedagogiky
Literatura
KIRCHNER, Jiří. Psychologie prožitku a dobrodružství :pro pedagogiku a psychoterapii. Vyd. 1. Brno: Computer, 2009. vi, 135 s. ISBN 9788025125625. infoHANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2. infoDobrodružné hry a cvičení v přírodě. Edited by Jan Neuman, Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007. 325 s. ISBN 978-80-7367-276-8. infoUčení zážitkem a hrou :praktická příručka instruktora. Edited by Daniel Franc - Daniela Zounková - Andy Martin. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9. infoSVATOŠ, Vladimír a Petr LEBEDA. Outdoor trénink :pro manažery a firemní týmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 192 s., [8. ISBN 80-247-0318-1. infoNEUMAN, Jan. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 315 s. ISBN 80-7178-292-0. infoPRIEST, Simon a Michael A. GASS. Effective leadership in adventure programming. Champaign, IL: Human Kinetics, 1997. xviii, 317. ISBN 0-87322-637-2. infoKOLB, David A. Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice-Hall, 1984. info
Požadavky
(! nk946 Příprava zážitkových kurzů ) && (! np946 Příprava zážitkových kurzů ) && (! bk802 Příprava zážitkových kurzů )&& (! bp802 Příprava zážitkových kurzů )V rámci plně e-learningového kurzu budou studentům vstřícnou formou zprostředkovány základní informace o problematice zážitkové pedagogiky a zkušenostně reflektivního učení. Zážitková pedagogika a zkušenostně reflektivní učení zde budou představeny jako jeden z nejúčinnějších přístupů osobnostně sociálního rozvoje člověka nacházejícího své široké uplatnění v prakticky všech oblastech zájmu absolventů Fakulty sportovních studií – formálním i neformálním vzdělávání; škole, neziskovém i firemním sektoru; prevenci, terapii i poradenství. V předmětu budou studenti seznámeni se základními východisky a principy zážitkové pedagogiky a zkušenostně reflektivního učení, získají základní poznatky z oblasti teorie a metodiky skupinové práce a rovněž přehled o vhodných programech a aktivitách. Závěr kurzu bude posléze věnován praktickým zásadám tvorby zážitkových kurzů, vždy v kontextu studovaného oboru.
Garant
Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Kolář, Ph.D.