Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do LGBT a queer studií (GEN153)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu GEN153 - Úvod do LGBT a queer studií, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je seznámit studující se základními koncepty a tématy v oblasti LGBT (lesbických/gay/bi/trans) studií a queer studií. V jeho průběhu získají studující schopnost popsat historický vývoj LGBT konceptualizací a žitých realit, analyzovat s nimi související předpoklady o genderu a sexualitě a diskutovat procesy konstrukce hranic, normality a identity. Naučí se charakterizovat různé politické strategie na poli LGBT aktivismu, srovnat je a zhodnotit jejich výhody a nevýhody. Získají také vhled do otázek žité každodennosti LGBT osob a naučí se identifikovat klíčové problémy, jimž ve společnosti čelí.

Osnova

1. Historická a kulturní proměnlivost LGBT konceptualizací a žitých realit2. Narativ „konstrukce moderní homosexuality“ a jeho kritiky3. Gay liberation, LG(BT) hnutí a politika identity4. Medikalizace trans* identit5. Bisexualita vs. homo/hetero dualita6. Coming out7. Pojem queer a queer politiky8. Queer dospívání9. Instituce rodiny mezi normalitou a queer10. Násilí v gay a lesbických vztazích11. Queer prostor12. Queer a populární kultura

Literatura

SEIDMAN, Steven. Queer Theory/Sociology. Massachusetts, Oxford: Blackwell Publishers, 1996. ISBN 1-55786-740-2. infoTERRY, Jennifer. An American Obsession: Science, Medicine, and Homosexuality in Modern Society. Chicago, London: The University of Chicago Press, 1999. ISBN 0-226-79367-2. infoHALBERSTAM, Judith. In a queer time and place :transgender bodies, subcultural lives. New York: New York University Press, 2005. viii, 213. ISBN 0-8147-3585-1. info

Garant

doc. PhDr. Kateřina Nedbálková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jana Dvořáčková, Ph.D.Mgr. Dita JahodováMgr. Alžběta Možíšovádoc. PhDr. Kateřina Nedbálková, Ph.D.