Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace environmentálních témat s veřejností (HEN629)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HEN629 - Komunikace environmentálních témat s veřejností, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Absolventi a absolventky kurzu:1. Znají specifika komunikace environmentálních témat s veřejností.2. Orientují se v aktuálním výzkumu a debatě o environmentální komunikaci.3. Umí navrhnout kampaň podporující změnu environmentálních postojů, environmentálního chování nebo branding environmentální organizace.4. Vědí, kde mohou pro své studium a práci hledat další informace.

Osnova

1. Jak komunikovat environmentální témata s veřejností? Psychologická úskalí komunikace ochrany životního prostředí. Environmentální komunikace. Situace v ČR a zahraničí. Fáze přípravy kampaně. Volba cílů kampaně. Etické zásady.2. Jak poznat cílovou skupinu? Persona. Segmentace. Positioning. Metody průzkumu v cílové skupině.3. Jak lidé uvažují a rozhodují se v otázkách ochrany životního prostředí? Elaboration Likelihood Model. Priming. Teorie sociálního usuzování. Strach a obranné mechanismy. Inokulační teorie.4. Jak prohlubovat environmentální postoje? Vnitřní hodnoty. Problem Awareness. Subjective/social norm. Moral norm. Self-efficacy, locus of control. Environmentální konflikty.5. Jak posilovat vztah mezi environmentální organizací a veřejností? Obraz ekologů u české veřejnosti.6. Jak podporovat změnu environmentálního chování? Strategie podpory proenvironmentálního chování? Aplikovaná behaviorální analýza. Community-based Social Marketing. Nudge (Štouch).

Literatura

doporučená literaturaBONAR, Scott A. The Conservation Professional's Guide to Working with People. Island Press, 2007.• TYSON, Ben; Hurd, Mercedes. Social Marketing Environmental Issues. New York, Bloomington : iUniverse, 2009.LEFEBRE, Craig R. Social Marketing and Social Change: Strategies and Tools For Improving Health, Well-Being, and the Environment. Jossey-Bass, 2013.KRAJHANZL, Jan. Dobře utajené emoce a problémy životního prostředí. Brno: Lipka, 2012.KEARNEY, Albert J. Understanding applied behavior analysis : an introduction to ABA for parents, teachers, and other professionals. London: Jessica Kingsley Publishers, 2007.• KRAJHANZL, Jan, ZAHRADNÍKOVÁ, Šárka, RUT, Ondřej. Možnosti spolupráce s veřejností (nejen) při ochraně životního prostředí [online]. Zelený kruh, 2010. [cit. 2012-04-22]. Dostupný z .ALBERTO, Paul a Anne C. TROUTMAN. Applied behavior analysis for teachers. 9th ed. Boston: Pearson, 2013. xiv, 456 p. ISBN 9780132925266. infoMCKENZIE-MOHR, Doug. Social marketing to protect the environment :what works. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2012. xiv, 237 s. ISBN 9781412991292. infoCommunication skills for conservation professionals. Edited by Susan Kay Jacobson. 2nd ed. Washington, D.C.: Island Press, 2009. xiii, 461. ISBN 9781597269438. info

Požadavky

Kurz je určený pro studenty a studentky, které zajímá komunikace environmentálních témat s veřejností, kteří umí číst v angličtině, kteří mají chuť ve výuce tvořit, analyzovat, debatovat, hrát si a soustředěně pracovat právě proto, aby uměli oslovit ochranou životního prostředí co nejširší veřejnost.

Garant

doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jan Krajhanzl, Ph.D.