Předmět Základy politického marketingu (POL256)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu POL256 - Základy politického marketingu, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Student of the course will understand, identify, describe and discuss the basics of marketing techniques. It will enable the student to understand and explain the differences between business and political marketing and to use acquired information to analyze the further development of the discipline. Moreover the student will understand the influence of marketing on politics and organization of electoral campaigns. Student will be able to point out and discuss the main differences of the discipline in Europe and US.
Osnova
- Introduction and general overview- The introduction to the theory of marketing I- The introduction to the theory of marketing II- The introduction to the theory of political marketing I- The introduction to the theory of political marketing II- Emergence, history and the development of the political marketing- Relations between political actors- New media and political marketing- Reading week- Political communication I- Political communication II- Political information processing- New trends in political marketing- Final exam
Literatura
SAVIGNY, Heather. The problem of political marketing. New York: Continuum, 2008. 147 p. ;. ISBN 978-0-8264-2856-1. infoEIBL, Otto a Anna MATUŠKOVÁ . Introduction of the Election Cycle Model: The Case of the Czech Republic 2006-2007. Středoevropská politická studia, Brno: MPU, 2007, roč. 9, 2-3, s. 114-138. ISSN 1212-7817. URL infoMATUŠKOVÁ, Anna . Poland. The Victory of "Social Oriented" over "Liberal Oriented" Poland. In ŠARADÍN, Pavel a Eva BRADOVÁ. Visegrad votes. Parliamentary Elections 2005 - 2006. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, 2007. s. 59-88, 29 s. verze 1. ISBN 978-80-244-1625-0. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Politický marketing a české politické strany. In DANČÁK, Břetislav a Vít HLOUŠEK . Parlamentní volby 2006 a česká politika. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, IIPS, 2006. s. 203-212, 13 s. Ediční řada Sborníky. ISBN 80-210-4161-7. infoEIBL, Otto . Předvolební průzkumy a jejich možný dopad na chování aktérů politické soutěže. In ČALOUD, Dalibor , Tomáš FOLTÝN , Vlastimil HAVLÍK a Anna MATUŠKOVÁ . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006. s. 89-107, 19 s. ISPO FSS MU, Svazek č. 5. ISBN 80-7325-108-6. infoČALOUD, Dalibor a Anna MATUŠKOVÁ . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. In ČALOUD, Dalibor , Tomáš FOLTÝN , Vlastimil HAVLÍK a Anna MATUŠKOVÁ . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. Brno: CDK, 2006. s. 164-170, 7 s. Ediční řada ISPO FSS MU. ISBN 80-7325-108-6. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Volební kampaň 2006: nástup politického marketingu do České republiky. In FOLTÝN, Tomáš , Dalibor ČALOUD , Vlastimil HAVLÍK a Anna MATUŠKOVÁ . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. 1. vyd. Brno: CDK, 2006. s. 26-41, 16 s. Ediční řada ISPO FSS MU. ISBN 80-7325-108-6. infoBRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav, 2005. 106 s. ISBN 80-210-3800-4. infoO'SHAUGHNESSY, Nicholas J. Politics and propaganda :weapons of mass seduction. Manchester: Manchester University Press, 2004. vii, 264 s. ISBN 0-7190-6853-3. infoThe idea of political marketing. Edited by Nicholas J. O'Shaughnessy - Stephan C. M. Henneberg. 1st pub. Westport: Praeger, 2002. xx, 258 s. ISBN 0-275-97595-9. infoHandbook of political marketing. Edited by Bruce I. Newman. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 1999. xxiv, 792. ISBN 0-7619-1109-X. info
Garant
doc. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D.Mgr. Anna Matušková, Ph.D.Mgr. Miloš GregorMgr. Alena MackováMgr. Andrea Smolková