Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kampaně v České republice (POL354)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu POL354 - Kampaně v České republice, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Student bude po absolvování tohoto kurzu schopen popsat a interpretovat historii volebních kampaní v České republice a identifikovat jejich hlavní témata či nátroje v nich užité. Zároveň porozumí charakteristikám a bude schopen identifikovat základní rozdílnosti mezi kampaněmi do Poslanecké sněmovny, Evropského parlamentu, krajských a obecních zastupitelstev, přičemž tyto znalosti dokáže uplatnit pro analýzu dalších volebních kampaní.

Osnova

1) Teoretické vymezení předvolební kampaně a jejich dílčích aspektů 2) Volby do Poslanecké sněmovny I 3) Volby do Poslanecké sněmovny II 4) Volby do Poslanecké sněmovny III 5) Volba prezidenta 6) Volby do Evropského parlamentu 7) Další typy voleb a charakteristiky jejich kampaní I 8) Další typy voleb a charakteristiky jejich kampaní II 9) Porovnání ve středoevropském kontextu I 10) Porovnání ve středoevropském kontextu II 11) Čtecí týden 12) Prezentace studentských projektů I 13) Prezentace studentských projektů II.

Literatura

České prezidentské volby v roce 2013. Jakub Šedo (ed.). 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2013. 253 s. Politologická řada, sv. č. 42. ISBN 978-80-7325-325-7. infoBALÍK, Stanislav , Michal PINK , Petr VODA , Otto EIBL , Monika DVOŘÁKOVÁ , Petr GONGALA , Kamil GREGOR , Miloš GREGOR , Vlastimil HAVLÍK , Lenka HRBKOVÁ , Alena MACKOVÁ , Michal NOVÝ , Andrea SMOLKOVÁ a Vít ŠIMRAL . Krajské volby 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 261 s. Monografie, č. 55. ISBN 978-80-210-6641-0. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Politický marketing a české politické strany. Volební kampaně v roce 2006. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 174 s. Ediční řada Monografie, svazek č. 32. ISBN 978-80-210-5169-0. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Volební kampaně. In BALÍK, Stanislav . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010. s. 97-115, 18 s. Srovnávací politologie, 12. ISBN 978-80-7325-224-3. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Volební kampaň 2006: nástup politického marketingu do České republiky. In FOLTÝN, Tomáš , Dalibor ČALOUD , Vlastimil HAVLÍK a Anna MATUŠKOVÁ . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. 1. vyd. Brno: CDK, 2006. s. 26-41, 16 s. Ediční řada ISPO FSS MU. ISBN 80-7325-108-6. info

Garant

doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Miloš Gregor