Předmět Kampaně v České republice (POL354)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu POL354 - Kampaně v České republice, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Student bude po absolvování tohoto kurzu schopen popsat a interpretovat historii volebních kampaní v České republice a identifikovat jejich hlavní témata či nátroje v nich užité. Zároveň porozumí charakteristikám a bude schopen identifikovat základní rozdílnosti mezi kampaněmi do Poslanecké sněmovny, Evropského parlamentu, krajských a obecních zastupitelstev, přičemž tyto znalosti dokáže uplatnit pro analýzu dalších volebních kampaní.
Osnova
1) Teoretické vymezení předvolební kampaně a jejich dílčích aspektů 2) Volby do Poslanecké sněmovny I 3) Volby do Poslanecké sněmovny II 4) Volby do Poslanecké sněmovny III 5) Volba prezidenta 6) Volby do Evropského parlamentu 7) Další typy voleb a charakteristiky jejich kampaní I 8) Další typy voleb a charakteristiky jejich kampaní II 9) Porovnání ve středoevropském kontextu I 10) Porovnání ve středoevropském kontextu II 11) Čtecí týden 12) Prezentace studentských projektů I 13) Prezentace studentských projektů II.
Literatura
České prezidentské volby v roce 2013. Jakub Šedo (ed.). 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2013. 253 s. Politologická řada, sv. č. 42. ISBN 978-80-7325-325-7. infoBALÍK, Stanislav , Michal PINK , Petr VODA , Otto EIBL , Monika DVOŘÁKOVÁ , Petr GONGALA , Kamil GREGOR , Miloš GREGOR , Vlastimil HAVLÍK , Lenka HRBKOVÁ , Alena MACKOVÁ , Michal NOVÝ , Andrea SMOLKOVÁ a Vít ŠIMRAL . Krajské volby 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 261 s. Monografie, č. 55. ISBN 978-80-210-6641-0. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Politický marketing a české politické strany. Volební kampaně v roce 2006. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 174 s. Ediční řada Monografie, svazek č. 32. ISBN 978-80-210-5169-0. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Volební kampaně. In BALÍK, Stanislav . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010. s. 97-115, 18 s. Srovnávací politologie, 12. ISBN 978-80-7325-224-3. infoMATUŠKOVÁ, Anna . Volební kampaň 2006: nástup politického marketingu do České republiky. In FOLTÝN, Tomáš , Dalibor ČALOUD , Vlastimil HAVLÍK a Anna MATUŠKOVÁ . Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. 1. vyd. Brno: CDK, 2006. s. 26-41, 16 s. Ediční řada ISPO FSS MU. ISBN 80-7325-108-6. info
Garant
doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Miloš Gregor