Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická a školní psychologie I (PSY411)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PSY411 - Pedagogická a školní psychologie I, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými tématy pedagogické a školní psychologie. Studenti získají vhled do současných teoriích v rámci okruhů a dovednost je prakticky aplikovat.Na konci kurzu budou studenti:umět chápat a umět vysvětlit systém poradenské péče v oblasti výchovy a vzděláváníumět aplikovat současné teoretické koncepty v konkrétních modelových situacíchumět aplikovat na modelových případech své znalosti přípravy na práci s klienty, základy diagnostiky i intervenčních strategií vč. etických aspektů činnosti psychologa v dané oblastibudou umět interpretovat výsledky modelových diagnostických situacíbudou se orientovat v legislativním rámci upravujícím činnost psychologa v oblastibudou se orientovat v profesní nabídce možných specializacích v oblasti

Osnova

Pedagogická i školní psychologie v souvislostech (specializace, etické kodexy, platná legislativa, odborné společnočnosti atd.)Žak v procesu učení(učení, chyba a učení, styly učení, elektronické učení, autoregulace učení; psychologický pohled na učivo: žákovské pojetí učiva, strukturování učiva, akademické aspirace, inkluze atd.)Interakce učitel a žák (interakční styly učitele, pojetí profesní role atd.)Škola jako sociální prostředí (klima školní třídy a školy, stres a zvládání školní zátěže žáky, sociální opora u dětí a dospívajících atd.)Řešení modelových situací

Literatura

ČÁP, Jan a Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 655 s. ISBN 80-7178-463-X. infoFONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. 383 s. ISBN 80-7178-063-4. infoBERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216-5. infoa další - viz sylabus kurzuPsychodiagnostika dětí a dospívajících. Edited by Mojmír Svoboda - Dana Krejčířová - Marie Vágnerová. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 791 s. ISBN 80-7178-545-8. infoPsychologie handicapu. Edited by Marie Vágnerová - Zuzana Hadj-Moussová - Stanislav Štech. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2001. 230 s. ISBN 80-7184-929-4. infoVÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997. 88 s. ISBN 80-7184-487-X. infoVÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha, 1995. 108 s. info

Garant

doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Josef Lukas, Ph.D.Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.PhDr. Lenka ChalupníčkováMgr. Ondřej StrakaMgr. Kamila DufkováMgr. Martina Kotková