Předmět Lokální správa a marketing měst (problémy 21.století) (SOC262)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SOC262 - Lokální správa a marketing měst (problémy 21.století), Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Kurz částečně navazuje na výuku v předmětech Města a sociální změna a Urbánní rozvoj a spotřeba, které rozvíjí směrem k porozumění lokální správě.Prostřednictvím čtení přehledových textů představujících "urban governance" a její proměny a případových studií z rozmanitých měst se studující seznámí s klíčovými koncepty specializace.Kurz je ale také orientován "prakticky" - připravuje studující pro analýzu vybraných politik a trendů v současné správě měst. Vede k porozumění historie lokální správy i novým strategiím podnikatelské urbánní správy a plánování (strategické, diskursivní, kreativní plánování; place-promotion a place-marketing) a současně ke kritickému zacházení s těmito koncepty zejména s ohledem na dopady nové správy na sociální soudržnost.
Osnova
BLOK 1 Městská politika a městská správa (historie a současnost)BLOK 2 Analýza politik: trendy ve správě měst a jejich dopadyBLOK 3 Place-marketing, city branding, image of the city(přesná osnova kurzu bude uvedena v sylabu kurzu)
Literatura
povinná literaturaCochrane, A. 2007. Understanding urban policy. Malden: BlackwellBrenner, N. (eds.) 2003. Spaces of Neoliberalism: Urban Restructuring in North America and Western Europe (Antipode Book Series). Wiley-Blackwell
Garant
prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
Vyučující
Mgr. Slavomíra Ferenčuhová, Ph.D.