Předmět Teorie sociální práce 2 (SPP002)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPP002 - Teorie sociální práce 2, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
V kurzu se budeme zabývat rekonceptualizací myšlenek „reflektivní praxe“ v sociální práci. Reflektivní/reflexivní praxe často znamená schopnost sociálního pracovníka rozkrývat vlastní pocity a motivace, nebo v opačné polaritě schopnost vnímat strukturálně opresivní tlaky, jejichž (aktivní) součástí může být sociální pracovník. Reflexivita má řadu typů či složek, s nimiž se v kurzu seznámíme.Hlavní cíle kurzu:- porozumění pojmu reflektivní praxe;- rozlišení pojmů reflexivní a reflektivní;- vymezení různých variant reflexivního a reflektivního myšlení;- osvojení si různých metod reflexe a sebereflexe;- zakomponování reflexivity do osobní výbavy
Osnova
- Pavaha reflexe a praxe;- Příprava na reflexi;- Taylorův model reflexe;- Typy reflexe;- Technická reflexe;- Praktická reflexe;- Emancipační reflexe;- Reflexivní praxe a výzkum;- Reflexe jako celoživotní program
Literatura
THOMPSON, Sue. The critically reflective practitioner. Edited by Neil Thompson. New York: Palgrave Macmillan, 2008. xi, 183 p. ISBN 978-0-230-57318-5. infoTAYLOR, Beverley J. Reflective practice :a guide for nurses and midwives. 2nd ed. New York: Open University Press, 2006. xi, 226 p. ISBN 0-335-21742-7. infoREDMOND, Bairbre. Reflection in action :developing reflective practice in health and social services. Burlington, VT: Ashgate, 2004. 163 p. ISBN 0-7546-3356-X. infoSCHÖN, Donald A. The reflective practitioner :how professionals think in action. Repr. Aldershot: Ashgate, 2003. x, 374 s. ISBN 1-85742-319-4. infoTAYLOR, Carolyn a Susan WHITE. Practising reflexivity in health and welfare :making knowledge. 1st pub. Buckingham: Open university press, 2000. x, 229 s. ISBN 0-335-20518-6. infoReflective learning for social work :research, theory and practice. Edited by Nick Gould - Imogen Taylor. Hants: Aldershot, 1996. viii, 167. ISBN 978-1-85742-320-4. info
Garant
prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.