Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Odborná analytická stáž pro rozvoj a řízení lidských zdrojů (VPL462)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VPL462 - Odborná analytická stáž pro rozvoj a řízení lidských zdrojů, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

1) Umožnit bezprostřední návaznost teoretické a metodické přípravy diplomové práce studenta s řešením praktických problémů v oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů ve vybraných zaměstnavatelských organizacích, které využije při přípravě a tvorbě empirické části diplomové práce.2) Seznámit studenty s praktickou zkušeností expertů z oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů.3) Poskytnout studentům metodickou podporu při a propojování praktických problémů/témat s teoretickými poznatky.4) Umožnit studentům navázat kontakt s budoucími zaměstnavateli absolventů oboru.

Osnova

Organizace stáže:1) Nejpozději do druhého týdne semestru si student dle svého uvážení zvolí organizaci a domluví si v ní stáž (na výběr má partnerské předjednané organizace poskytující stáže nebo si domluví vlastní organizaci). Na začátku semestru studenti obdrží aktuální seznam předjednaných partnerských organizací a dle svého zájmu vyplní a zašle vyučujícím Formulář zájemce o stáž, kde označí organizace, ve kterých má zájem stáž vykonávat. Student formuluje nabídku pro organizaci, tedy navrhne a stručně popíše téma výzkumu diplomové práce, kterou dané organizaci nabízí. Tato nabídka musí být zpracována zvlášť pro každou organizaci, o kterou má student/ka zájem. Organizace si pak na základě svých požadavků, podkladů, případně pohovorů, vyberou studenta/ku, která/á bude u nich stáž vykonávat. Organizace souhlasí s výzkumným projektem. Tento souhlas je explicitně vyjádřen v podepsaném protokolu, který je součástí smlouvy. Studenti, kteří v tomto výběru neuspějí, si musí sami najít jinou organizaci, protože jinak nemohou splnit požadavky kurzu! Studenti musí konzultovat celý proces výběru organizace s vyučujícími předmětu (buď na prvních dvou skupinových setkáních či individuálně).2) V prvním či maximálně druhém týdnu semestru si student vytiskne ze studijních materiálů předmětu „Smlouvu o spolupráci při realizaci odborné praxe studentů FSS MU“ – tuto smlouvu vyplní, nechá potvrdit statutárním zástupcem a školitelem odborné stáže v organizaci a předá ji ve třech vyhotoveních do kanceláře 5.57, která ji nechá potvrdit děkanem FSS a garantem praxí na katedře. Jeden výtisk potvrzené Smlouvy zůstává ve škole, jeden je předán studentem v organizaci stáže a jeden zůstává studentovi (o podpisu Smlouvy jsou studenti upozorněni elektronicky). V některých organizacích je již tato smlouva podepsána (informaci podá vyučující kurzu). V takovém případě je však nutno vyplnit a vytisknout pouze Přílohu 1, která specifikuje téma diplomové práce/hlavní výzkumnou otázku.3) Další organizační pokyny student získá při první skupinové konzultaci.Harmonogram:1. setkání: Úvodní informace k průběhu kurzu a stáže, vytvoření tématické a organizační databáze odborné stáže, konzultace výzkumných záměrů.2. setkání: Projednání rozmístění studentů v organizacích a případných problémů s podepisováním Smlouvy o spolupráci a Protokolu o přijetí studenta na praxi. Konzultace výzkumných záměrů a dosavadního postupu.3. a 4. setkání: Konzultace dosavadního postupu, reflexe pobytu na stáži, sdílení zkušeností. Každý student si na seminář připraví ppt prezentaci obsahující 1) typ organizace, řešený praktický problém (1 slide); 2) hlavní výzkumná otázka, dílčí výzkumné otázky a jejich ukazatele (max. 2 slidy); 3) výzkumná strategie, výzkumný design, technika sběru dat, výběr a velikost vzorku (1 slide); 4) limity proveditelnosti výzkumu (1 slide); 5) případné otázky pro skupinu, které byste chtěli prodiskutovat vzhledem k prováděnému výzkumu a pobytu na stáži.V posledním týdnu semestru: odevzdání Výkazu o vykonané praxi a Závěrečného hodnocení studenta na praxi (po domluvě s vyučujícími je možné individuální posunutí termínu v závislosti na termínu dokončení praxe).Na konci zkouškového období: Odevzdání Výzkumného protokolu do odevzdávány předmětu.

Literatura

doporučená literaturaKubr, M. Poradenství pro podnikatele a manažery. Ženeva: ILO, 1986Lubasová A., 2001. Personální analýza, plánování a strategie: čítanka pro kurz magisterského kombinovaného studia. Brno: MUNI.The SAGE handbook of organizational research methods. Edited by David A Buchanan - Alan Bryman. Los Angeles: SAGE, 2009. xxxvi, 738. ISBN 9781446200643. infoBRYMAN, Alan. Social research methods. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2008. xiii, 748. ISBN 978-0-19-920295-9. infoHRONÍK, František. Jak se nespálit podruhé :strategie a praxe výběrového řízení. 1. vyd. Brno: MotivPress, 2007. 376 s. ISBN 978-80-254-0698-4. infoHRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8. infoARMSTRONG, Michael Stuart . Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3. info

Požadavky

1) Zájemce o zápis má vyjasněn cíl své diplomové práce a alespoň zčásti provedenou konceptualizaci.2) Student v semestru, kdy si zapisuje tento kurz, plánuje sběr dat pro diplomovou práci (obvykle poslední semestr studia)3) Předpokladem je uzavření smlouvy o stáži s organizací, ve které bude stáž realizována.

Garant

doc. PhDr. Jiří Winkler, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Josef HorňáčekMgr. Blanka Plasová, PhD.Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D.