Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Public Relations (ZUR228)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR228 - Public Relations, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplinu. Public relations jsou komunikační aktivitou, která se intenzivně rozvíjí v různých oblastech života společnosti a napomáhá ke konsensu při řešení problémů a témat veřejnosti. Komunikační aktivity public relations se realizují podle teoretického schématu individuálním a skupinovým působením a působením mediálním. Public relations disponují množinou prostředků a forem, určitými strategickými postupy a technikami, jak je vyhodnocovat.

Osnova

Blok přednášek 11. Základy public relations - co jsou, historie a rozvoj, etika a profesionalita, organizace (přednáška – 2 hod.)2. Komunikační proces public relations - průzkum, plánování, komunikace, evaluace (přednáška – 2 hod.)3. Praktické cvičení 1. - Příklady tiskových zpráv vybraných organizacíBlok přednášek 24. Strategie - veřejné mínění a přesvědčování, konflikt management, rizika a krize, legislativa, nové technologie (přednáška – 2 hod.)5. Aplikace - vlády, mezinárodní public relations, firmy, neziskové organizace, výchova, zábava, sport, turistika (přednáška – 2 hod.)Blok přednášek 36. Krizová komunikace organizací (přednáška- 2 hod.)7. Seminář 2. – Praktické případy krizové komunikaceBlok přednášek 48. Corporate Publishing, PR online, PR Events (přednáška –2 hod.)9. Seminář 3. – Corporate Publishing a PR online v praxi organizací, tisková konferenceBlok přednášek 510. Media relations I. Úvod, tiskový mluvčí (přednáška – 2 hod.)11. Seminář 4. – Aktivity tiskového mluvčího v organizaci, 2 hod.(plus praktika s tiskovým mluvčím IBM Česká republika – Vladimírou Pavelkovou)Blok přednášek 612. Media relations II- Účinnost komunikace public relations (přednáška – 2 hod)13. Komunikační management – public relations 21. století (přednáška – 2 hod.)!Závěrečný test!

Literatura

povinná literaturaZáklady public relations. Edited by Václav Svoboda. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 152 s. ;. ISBN 80-7318. infoBAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1. infoVĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ. Media relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2. infoSVOBODA, Václav. Public relations :moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8. infodoporučená literaturaThe essentials of public relations (Orig.) : Nejúčinnější propagace : public relations. infoSvoboda, V. Public relations moderně a účinně, 2. Doplněné a rozšířené vydání, Grada Publishing, Praha listopad 2009Bentele, G., Piwinger, B., Schönborn, G., Kommunikationsmanagement , Neuwied: Krifel: Luchterhand 2002.Němec, P., Public Relations - Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996.L'ETANG, Jacquie. Public relations :základní teorie, praxe, kritické přístupy. Translated by Petr Antonín. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7. infoSCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR :naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Translated by Jitka Plchotová. Vyd. 1. Praha: Zoner press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0. infoSVOBODA, Václav. Corporate identity :učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004. 67 s. ISBN 80-7318-106-1. infoDE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s., 32. ISBN 80-247-0254-1. infoCAYWOOD, Clarke L. Public relations :řízená komunikace podniku s veřejností. Translated by Vilém Jungmann - Karel Kessner - Eva Nevrlá. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. xxxvii, 60. ISBN 80-7226-886-4. infoKOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6. info

Garant

prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Vyučující

Mgr. Štěpán NeubauerIng. Rudolf Burgr, PhD.