Předmět Public Relations (ZUR228)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR228 - Public Relations, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplinu. Public relations jsou komunikační aktivitou, která se intenzivně rozvíjí v různých oblastech života společnosti a napomáhá ke konsensu při řešení problémů a témat veřejnosti. Komunikační aktivity public relations se realizují podle teoretického schématu individuálním a skupinovým působením a působením mediálním. Public relations disponují množinou prostředků a forem, určitými strategickými postupy a technikami, jak je vyhodnocovat.
Osnova
Blok přednášek 11. Základy public relations - co jsou, historie a rozvoj, etika a profesionalita, organizace (přednáška – 2 hod.)2. Komunikační proces public relations - průzkum, plánování, komunikace, evaluace (přednáška – 2 hod.)3. Praktické cvičení 1. - Příklady tiskových zpráv vybraných organizacíBlok přednášek 24. Strategie - veřejné mínění a přesvědčování, konflikt management, rizika a krize, legislativa, nové technologie (přednáška – 2 hod.)5. Aplikace - vlády, mezinárodní public relations, firmy, neziskové organizace, výchova, zábava, sport, turistika (přednáška – 2 hod.)Blok přednášek 36. Krizová komunikace organizací (přednáška- 2 hod.)7. Seminář 2. – Praktické případy krizové komunikaceBlok přednášek 48. Corporate Publishing, PR online, PR Events (přednáška –2 hod.)9. Seminář 3. – Corporate Publishing a PR online v praxi organizací, tisková konferenceBlok přednášek 510. Media relations I. Úvod, tiskový mluvčí (přednáška – 2 hod.)11. Seminář 4. – Aktivity tiskového mluvčího v organizaci, 2 hod.(plus praktika s tiskovým mluvčím IBM Česká republika – Vladimírou Pavelkovou)Blok přednášek 612. Media relations II- Účinnost komunikace public relations (přednáška – 2 hod)13. Komunikační management – public relations 21. století (přednáška – 2 hod.)!Závěrečný test!
Literatura
povinná literaturaZáklady public relations. Edited by Václav Svoboda. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 152 s. ;. ISBN 80-7318. infoBAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1. infoVĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ. Media relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2. infoSVOBODA, Václav. Public relations :moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8. infodoporučená literaturaThe essentials of public relations (Orig.) : Nejúčinnější propagace : public relations. infoSvoboda, V. Public relations moderně a účinně, 2. Doplněné a rozšířené vydání, Grada Publishing, Praha listopad 2009Bentele, G., Piwinger, B., Schönborn, G., Kommunikationsmanagement , Neuwied: Krifel: Luchterhand 2002.Němec, P., Public Relations - Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996.L'ETANG, Jacquie. Public relations :základní teorie, praxe, kritické přístupy. Translated by Petr Antonín. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7. infoSCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR :naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Translated by Jitka Plchotová. Vyd. 1. Praha: Zoner press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0. infoSVOBODA, Václav. Corporate identity :učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004. 67 s. ISBN 80-7318-106-1. infoDE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s., 32. ISBN 80-247-0254-1. infoCAYWOOD, Clarke L. Public relations :řízená komunikace podniku s veřejností. Translated by Vilém Jungmann - Karel Kessner - Eva Nevrlá. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. xxxvii, 60. ISBN 80-7226-886-4. infoKOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6. info
Garant
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Vyučující
Mgr. Štěpán NeubauerIng. Rudolf Burgr, PhD.